اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

اشتغال‌آفرینی و حمایت از کسب‌وکارهای خرد اولویت کمیته امداد است

مدیرکل کمیته امداد فارس اشتغال‌آفرینی، کارآفرینی و توانمندسازی اقتصادی و فرهنگی را در کنار تکریم و حفظ شان و منزلت مددجویان از اولویت‌های این نهاد دانست و گفت: مهم‌ترین رویکرد مجموعه امداد ارتقای سطح جامعه هدف در ابعاد مختلف است.

اشتغال‌آفرینی و حمایت از کسب‌وکارهای خرد اولویت کمیته امداد است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مرتضی موصلی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مهمترین مطالبه مقام معظم رهبری و نخبگان حاضر در مجلس شورای اسلامی توانمندسازی جامعه هدف کمیته امداد است که این توانمندسازی با ایجاد اشتغال و توسعه کسب و کارهای خرد ضمن ارتقای عزت کرامت و منزلت خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) میسر می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه در استان فارس ۱۷۴ هزار خانوار حدود ۳۵۰ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی قرار دارند گفت: از این تعداد ۱۶۴ هزار خانواده معیشت بگیر هستند ۱۰ هزار خانواده نیز از برخی خدمات استفاده می‌کنند. 

موصلی با بیان اینکه هدف اصلی ما در جهت تحقق توانمندسازی با محوریت اشتغال و کارآفرینی به ویژه رونق کسب و کارهای خرد است، گفت: توانمندسازی اقتصادی، فکری، فرهنگی و اجتماعی مهمترین رویکرد مجموعه امداد برای ارتقای سطح جامعه هدف است. 

وی با بیان اینکه در کنار مباحث توانمندسازی جامعه هدف، رویکرد دیگر کمیته امداد توسعه سهم و نقش مردم در پیشبرد اهداف و منابع این نهاد است، اظهار داشت: قطعاً با منابع دولتی نمی‌توان در راستای کاهش فقر و افزایش درآمد قدم برداشت لذا افزایش سهم و نقش مردم به توسعه انفاق و نیکوکاری و اجرای این سنت حسنه بسیار مهم است، در این راستا ۳۵۰ مرکز نیکوکاری در مرکز استان فارس ایجاد شده است. 

او با تاکید بر اینکه جذب منابع مردمی در کاهش فقر و افزایش درآمد نقش قابل توجهی داشته است، گفت: توجه به عرصه‌های مختلف مشارکت‌های مردمی شامل کمک‌های  قرض الحسنه، زکات و انفاق در توانمندسازی مددجویان ما بسیار اهمیت دارد. 

مدیر کل کمیته امداد فارس یکی دیگر از رویکردهای این نهاد را خروج از تصدی‌گری عنوان و اظهار کرد: اشتغال و کارآفرینی مهمترین برنامه ما است و اگر منابع مورد نیاز تامین شود می‌توانیم در عرصه کار و تولید مفید و موثر واقع شویم. 

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۵ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۶ به پرداخت تسهیلات اشتغال به کمیته امداد کشور اختصاص یافته بود، گفت: ۱۵۵۰ میلیارد تومان از این مبلغ ویژه استان فارس بود که ۹۷.۲ منابع اشتغال ما در سال گذشته به طور کامل جذب شده است. 

وی با اشاره به رشد ۴۲ درصدی این تسهیلات در چهار ماهه امسال نسبت به سال گذشته گفت: امسال برای اشتغال نیازمندان 2 هزار و 200 میلیارد تومان در نظر گرفته شد. 

موصلی افزود: توسعه زنجیره های ارزش در حوزه مشاغل با محوریت کمیته امداد از تامین مواد اولیه تا بحث فروش در دستور کار کمیته امداد است. 

وی با اشاره به اینکه افتخار خدمت رسانی به 49 هزار دانش آموز و چهار هزار و 500 دانشجو را داریم، اظهار کرد: بیش از 700 نخبه علمی، تحصیلی، فرهنگی و ورزشی تحت پوشش کمیته امداد هستند. 

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در بخش ازدواج میزان 100 درصد جهیزیه جامعه مورد نیاز را تامین کردیم، افزود: بیش از هفت هزار زن سرپرست خانواده از ظرفیت کمیته امداد استفاده می کنند و بیمه می شوند، سپس بعد از بازنشستگی از مستمری تامین اجتماعی استفاده کنند. 

مدیرکل امداد فارس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه 17 هزار خانوار ما مستاجر هستند که برای تامین مسکن آنها در شهرهای بزرگ با چالش رو به رو هستیم، گفت: 2 هزار و 172 واحد مسکونی طی سال گذشته تحویل داده ایم و امسال بیش از 2 هزار و 300 واحد غیر از مسکن ملی و 2 هزار و 200 واحد در مسکن ملی هم هدف گذاری شده است.

موصلی در ادامه اضافه کرد: در بحث اکرام ایتام 54 میلیارد تومان در 4 ماهه اول سال گذشته توسط خیرین کمک شده بوده که امسال در مدت زمان مشابه با 53 درصد رشد به 82 میلیارد تومان رسید و در اینجا جا دارد از مردم قدردانی کنیم. 

وی با اشاره به اینکه در حوزه زکات نیز با فرهنگ‌سازی‌های صورت گرفته از 27 میلیارد تومان به نزدیک 52 و 800 میلیارد تومان افزایش داشته ایم، افزود: امسال در روز شیرخوارگان حسینی بیش از سه هزار حامی جذب شد. 

او با یادآوری این مطلب که اهمیت قرض الحسنه از جایگاه بالایی برخوردار است، اضافه کرد: کمیته امداد فارس، صندوق امداد ولایت را ایجاد کرده است و سال گذشته بیش از 307 میلیارد تومان پرداخت صندوق بوده است که 22 هزار خانوار از آن بهره‌مند شدند. 

وی در پایان اظهار کرد: در چهار ماهه اول امسال در مجموع 17 میلیارد و 200 تومان صدقه جمع آوری شده است که برای سرفصل های مختلفی نظیر استفاده برای بیماران صعب العلاج و هزینه خانوارها صرف شده است.

پایان پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول