اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ارائه 51 بسته خدماتی به بیماران صعب‌العلاج در بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان به ارائه ۵۱ بسته حمایتی از بیماران خاص بر اساس تعریف انجام شده در سامانه‌ها تا مقطع کنونی اشاره کرد و گفت: این خدمات به 9 هزار و 384 بیمار مبتلا به 107 بیماری خاص ارائه شده است.

ارائه 51 بسته خدماتی به بیماران صعب‌العلاج در بیمه سلامت

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سعید کرمی، مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان در نشیت خبری با خبرنگاران به اجرای طرح حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج به صورت همزمان با کشور در قالب تشکیل صندوقی به همین نام، اشاره و اظهار کرد: در این طرح ۹ هزار و ۳۸۴ بیمار مبتلا به ۱۰۷ بیماری در سامانه‌ها شناسایی و نشان‌دار شدند.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان به ارائه ۵۱ بسته حمایتی از بیماران خاص بر اساس تعریف انجام شده در سامانه‌ها تا مقطع کنونی اشاره و تصریح کرد: در کنار اجرای این طرح پرداخت‌هایی به یک هزار و ۶۹۰ بیمار، خارج از ضوابط انجام شد که یک سوم پرداختی‌ها به بیمه شدگان تامین اجتماعی بوده است.

وی از پرداخت بیش از ۲ هزار 29 فقره وام گره‌گشایی به بیماران خاص برای 14 گروه البته باصدور معرفی‌نامه خبر داد و گفت: بیمه سلامت ۴۴۰ میلیون تومان پاداش به اهداکنندگان کلیه هم پرداخت کرده است.

کرمی تاکید کرد: علاوه بر این اقدامات حمایتی، فرانشیز مراجعه کنندگان از طریق نظام ارجاع هم فقط ۵ درصد است.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه امکان عقد قرارداد غیرحضوری با مراکز طرف قرارداد فراهم شده است، ادامه داد: این عقد قرارداد با بازگذاری مستندات میسر می‌شود.

وی به بازدیدهای روتین از مراکز طرف قرارداد از جمله طرح دارویار به تعداد 60 مورد اشاره کرد و گفت: 115 بازدید از بیماران صعب‌العلاج هم انجام شد و علاوه بر این بازدیدها، نظارت‌های نامحسوس هم انجام می‌شود.

کرمی به پوشش دهک‌های چهار و پنجم توسط بیمه سلامت اشاره کرد و گفت: این پوشش در دهک‌های اول تا سوم رایگان بود و این مهم برای دهک‌های چهار و پنج هم محقق شده، ضمن این برای سایر دهک‌ها هم تخفیفاتی لحاظ می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان تمدید سیستمی بیمه‌برای اقشار مختلف را از دیگر اقدامات عنوان و تصریح کرد: بیمه سلامت اقدام به صدور بیمه برای افراد مجهول الهویه هم در مواقع بستری می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه همه ارائه کنندگان خدمات پزشکی باید با بیمه‌های پایه قرارداد داشته باشند، افزود: در این راستا عقد قرارداد قبل از صدور پروانه عملیاتی می‌شود.

کرمی با بیان اینکه طرح رتبه‌بندی پزشکان و مراکز ارائه کننده خدمات پزشکی به صورت سالانه انجام می‌شود، ادامه داد: از 450 مرکز مشمول رتبه‌بندی 278 مرکز رتبه A و 97 مرکز رتبه B، هشت مرکز رتبه C و یک مرکز هم رتبه D دریافت کردند.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان از تمدید مهلت اتمام طرح پزشک خانواده شهری در بیمه سلامت خبر داد و گفت: این مهلت تا پایان سال تمدید شد تا از اقدامات موازی پیشگیری شود.

وی از پرداخت مبلغ 83 میلیارد تومان به داتشگاه علوم پزشکی در قالب پرداختی‌های سطح یک در سال گذشته خبر داد و گفت: این پرداخت‌ها در قالب ارائه خدمات در 84 مرکز جامعه روستایی انجام شده است.

پایان پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول