اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

افزایش 14درصدی انعقاد قرارداد با بیمه سلامت/517 مرکز با بیمه سلامت قرارداد دارند

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه بر اساس قانون همه مراکزی که خدمات پزشکی و پیراپزشکی ارائه می‌کنند باید با بیمه‌های پایه قرارداد داشته باشند، گفت: قراردادهای منعقده در سال گذشته نسبت به سال پیش از آن ۱۴ درصد افزایش یافته است.

افزایش 14درصدی انعقاد قرارداد با بیمه سلامت/517 مرکز با بیمه سلامت قرارداد دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سعید کرمی مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان در نشست خبری با خبرنگاران اجرای پزشک خانواده و جوانی جمعیت را از اولویت‌های سال جاری عنوان و اظهار کرد: در سال گذشته نسخه الکترونیکی، اجرای طرح دارویار، اجرای تعهدات ناباروری به زوج‌ها، عملیاتی شدن خدمات بیماران خاص و صعب‌العلاج و بیمه شدن ۳ دهک پایین جامعه، روستایی و همچنین اقشار آسیب‌پذیر عملیاتی شد که در سال‌جاری هم ادامه می‌یابد.

مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان با تاکید بر الکترونیکی شدن اقدامات از جمله انعقاد قرارداد با پزشکان افزود: این اقدام در راستای تسهیل امور و حذف بروکراسی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون همه مراکزی که خدمات پزشکی و پیراپزشکی ارائه می‌کنند باید با بیمه‌های پایه قرارداد داشته باشند، افزود: قراردادهای منعقده در سال گذشته نسبت به سال پیش از آن ۱۴ درصد افزایش یافته است.

کرمی به احصای یک هزار و ۶۰۰ سند پزشکی از ۸ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص و صعب‌العلاج شناسایی شده در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: برای ۸۹۲ سند احصا شده، ۳۶ میلیارد ریال هزینه به بیماران پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان ادامه داد: در حال حاضر اسناد ۵۱ بیماری به عنوان بیمار خاص و صعب‌العلاج در سامانه نشان‌دار شده و تخفیفات مد نظر برای آنها اعمال می‌شود که در برخی موارد خود بیماران هم خبر ندارند.

وی از اعمال 90 درصدی تخفیفات در مراکز دولتی و 70 درصدی در بخش خصوصی برای درمان ناباروری زوج‌های نابارور خبر داد و گفت: در این راستا ۵۶ خدمت آزمایشگاهی، هفت خدمت تصویربرداری، ۲۵ خدمت جراحی، ۶۳ قلم دارو و ۲۷ قلم خدمت تجهیزات مشمول ارائه خدمات می‌شوند، ضمن اینکه وام ۵۰ میلیونی ارزان قیمت هم به متقاضیان داده شده است.

کرمی نظام ارجاع را اقدامی تسهیل‌گر برای روستاییان دانست و تصریح کرد: در حال حاضر یک هزار ۵۰۰ خدمت سرپایی و ۱۷۳ خدمت بستری به بیمه شدگان سلامت ارائه می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان تاکید کرد: در حال حاضر ۵۱۷ مرکز ارائه کننده خدمت پزشکی و ۸۴ مرکز جامع روستایی که شامل ۱۲۰ پزشک، ۹۱ ماما و ۳۴ دندانپزشک با بیمه سلامت قرارداد دارند.

پایان پیام/۷۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول