اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

مدیران در قبال مطالبه رسانه‌ها پاسخگو باشند

فرماندار زرندیه گفت: همه سازمان‌ها و دستگاه‌ها بر مبنای قانون شکل گرفته و ارتباط گیری با رسانه‌ها جهت بیان عملکرد دستگاه‌ها مورد تاکید است،مدیران باید در قبال مطالبه رسانه‌ها پاسخگو بوده و در قبال کارکرد خودشان گزارش عملکرد داشته باشند.

مدیران در قبال مطالبه رسانه‌ها پاسخگو باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، ابوالقاسم مهری شب گذشته در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار  اظهار کرد: خبرنگاران یک ظرفیت ارزشمندی برای جامعه به حساب می‌آیند و اصحاب خبر باعث پویایی و رشد یک جامعه خواهند بود.

وی با بیان اینکه خبرنگاران باید نگاه جامعی به همه مسائل یک جامعه داشته باشند،گفت: امروز اگر خبرنگاران ما بتوانند در بخش تولید محتوا و تهیه اخبار امیدوار کننده در جامعه نقش آفرینی کنند،   جامعه به سمت ساحل مطمئن سوق داده خواهد شد که خوشبختانه رسانه‌های این شهرستان در همین راستا گام برداشته‌اند.

فرماندار زرندیه با بیان اینکه ارتباط با رسانه‌ها باید در دستور کار دستگاه‌های اجرایی باشد، ادامه داد: همه سازمان‌ها و دستگاه‌ها بر مبنای قانون شکل گرفته و ارتباط گیری با رسانه‌ها جهت بیان عملکرد دستگاه‌ها مورد تاکید است و مدیران باید در قبال مطالبه رسانه‌ها پاسخگو بوده و در قبال کارکرد خودشان گزارش عملکرد داشته باشند.

مهری گفت: امروز ایران اسلامی به اشکال گوناگون مورد هجمه قرار گرفته و اگر در تولید اخبار ضعیف عمل کنیم باید منتظر سو استفاده دشمن و انتشار اخبار ناصحیح از رسانه‌های بیگانه باشیم.

 لازمه توسعه یک جامعه اطلاع رسانی صحیح و انتشار دستاوردها است

وی لازمه توسعه یک جامعه را اطلاع رسانی صحیح و انتشار دستاوردها بیان کرد و گفت: مهمترین خطری که در این ایام یک جامعه را تهدید می‌کند شبیخون فرهنگی و اجتماعی است و اگر در جامعه به نحو مقتضی روشنگری در خصوص وقایع رخ ندهد دشمن به راحتی برنامه خود را عملیاتی می‌کند.

فرماندار زرندیه با تاکید بر اینکه اهتمام دولت برای توسعه همه جانبه شهرها و نقاط مختلف کشور است گفت: دولت سیزدهم از ابتدای شکل گیری بدنبال بازگرداندن اعتماد مردم است و این مهم جز با همکاری رسانه‌ها امکان پذیر نخواهد بود.

مهری در ادامه با اشاره به انتخابات پیش رو افزود: انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در اسفند ماه از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه دشمن تمام تلاش خود را به کار گرفته تا مردم را از حضور در مشارکت نا امید کند که رسالت خطیری بر دوش رسانه‌هاست تا مردم را برای حضور پر رنگ در این رویداد مهم تشویق کنند.

مهری اضافه کرد: انتخابات برای مردم است و مردم باید در تعیین سرنوشت خود مشارکت کنند لذا باید دست در دست هم بدهیم تا مردم با روحیه بالا و بینش صحیح در این انتخابات مشارکت داشته باشند.

وی با دعوت از همه نخبگان و افراد شایسته برای ثبت نام در انتخابات گفت: زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخاباتی در خور شأن مردم در حال انجام است و مجموعه فرمانداری زرندیه با همکاری استانداری مرکزی تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا این رویداد مهم به بهترین نحو انجام پذیرد.

فضای رسانه به سمت بیان واقعیت‌ها و دستاوردهای نظام معطوف شود

امام جمعه زرندیه نیز در این مراسم با بیان اینکه همزمانی روز خبرنگار با ایام محرم پیام واضحی برای رسانه‌ها دارد، گفت:حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) بعنوان رسانه به خوبی پیام عاشورا را برای جهانیان بیان کردند و اگر این رسالت آنها نبود شاید امروز قهرمان کربلا شخصی غیر از امام حسین (ع) می‌بود.

حجت الاسلام ابراهیمی افزود: فضای ژورنالیست دنیای امروز چیزی میخواهد که ما به آن اعتقاد نداریم چراکه ما در مکتب اهل بیت رشد کرده‌ایم و اعتقاد ما انجام کار بر مبنای رضایت الهی و خواست مردم است.

وی افزود: اگر می‌خواهیم کاری و اثری ماندگار باشد باید برای خدا باشد که در رسانه‌های ما این موضوع مشهود است و اگر فضای رسانه به سمت بیان واقعیت‌ها و دستاوردهای نظام معطوف شود یک کار مقدس و درستی شکل گرفته است.

رسانه‌های بیگانه هزینه زیادی برای ترویج یاس و نا امیدی در جامعه ما کرده‌اند 

امام جمعه زاویه با بیان اینکه رسانه‌های بیگانه هزینه زیادی برای ترویج یاس و نا امیدی در جامعه ما کرده اند گفت: رسانه در کشور ما امر مبارکی است و تلاشگران این عرصه پیش قراولان جنگ فرهنگی و اجتماعی هستند و علیرغم برخی نا ملایمتی‌ها ، استوار در این مسیر قدم گذاشته‌اند.

حجت الاسلام عطااللهی افزود: انقلاب اسلامی ما حاصل رسانه بزرگی چون حضرت امام خمینی (ره) است که با قلم خویش رویدادهای زمان خود را به گوش اقشار مختلف می‌رساند و با این کار بزرگ نهال انقلاب اسلامی را شکوفا کرد.

دشمن تلاش می‌کند ایران را نا امن جلوه دهد

فرمانده انتظامی زرندیه نیز با اشاره به اینکه دشمن تلاش می‌کند ایران را نا امن جلوه دهد،گفت: اقدامات کور ضدانقلاب و تروریست‌ها در گوشه و کنار ایران بیانگر نقشه شوم دشمن برای نا امن کردن کشور است اما نیروی انتظامی، سپاه و ارتش، دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی با تمام توان مقابل مزدوران خارجی ایستاده‌اند و از این نظام دفاع خواهند کرد.

یوسف‌وند افزود: مهمترین شاخص امنیت در یک جامعه وجود وحدت و‌ مودت بین قومیت‌ها و گروه‌های مختلف است و رسانه وظیفه دارد در این خصوص به درستی نقش آفرینی کند.

 

مهمترین شاخص امنیت در یک جامعه وجود وحدت و‌ مودت بین قومیت‌ها و گروه‌های مختلف است و رسانه وظیفه دارد در این خصوص به درستی نقش آفرینی کند

وی گفت:هیچ دستگاهی نمی‌تواند به تنهایی در یک جامعه نقش آفرینی کند و پیشبرد اهداف نظام جز با تعامل و همراهی میسر نخواهد شد و همه ما باید زیر چتر ولایت فقیه در حوزه‌های کاری خود دغدغه‌مند عمل کنیم.

 

 

انعکاس حق و گفتن مطالب در دفاع از حق مهم‌ترین وظیفه خبرنگاران

رییس اداره ارشاد شهرستان زرندیه نیز در این مراسم با گرامیداشت روز خبرنگار و سالروز شهادت شهید صارمی گفت: مهمترین وظیفه خبرنگاران انعکاس حق و گفتن مطالب در دفاع از حق است و این روحیه در همه رسانه‌های شهرستان وجود دارد.

 

رسانه‌ها باید در قبال اخلاق جامعه، کج اندیشی و کج‌رفتاری ها به خوبی اقدام کرده و سعی در اصلاح مشکلات جامعه داشته باشند

 احمد جوانمرد افزود: رسانه‌ها در مقابل تجاوز اندیشه و فکری که دشمن در دستور کار دارد وظیفه سنگینی دارند و باید در قبال اخلاق جامعه، کج اندیشی و کج‌رفتاری ها به خوبی اقدام کرده و سعی در اصلاح مشکلات جامعه داشته باشند. 

وی با بیان اینکه عدم انعکاس رویدادها به منزله عدم انجام کار تلقی میشود، ادامه داد: برخی مسوولان از رسانه فراری هستند و در ارتباط گیری با رسانه‌های ضعیف عمل میکنند که لازم است در این خصوص چاره اندیشی صورت بگیرد.

گفتنی است در این مراسم از جمعی از رسانه‌ها با اهدای لوح تقدیر ، قدردانی بعمل آمد.

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول