اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

ضرورت آگاه‌سازی ساکنین حاشیه مسیر ریلی زاهدان- خاش

سرپرست اداره‌کل راه‌آهن جنوب شرق بر ضرورت آگاه‌سازی ساکنین حاشیه مسیر ریلی زاهدان - خاش تاکید کرد.

ضرورت آگاه‌سازی ساکنین حاشیه مسیر ریلی زاهدان- خاش

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، مجید ارجونی امروز در بازدید اصحاب رسانه از مسیر ریلی زاهدان به خاش اظهار کرد: نیاز به یک فرهنگ‌سازی در حوزه ریل است چرا که در این زمینه با معضلاتی از جمله پرتاب سنگ توسط کودکان، برخورد احشام و ورود غیرمجاز وسایل نقلیه به محدوده ریلی مسیر زاهدان خاش است.

سرپرست اداره‌کل راه‌آهن جنوب شرق افزود: این مسیر به تازگی راه افتاده و با راه‌اندازی خط ریلی زاهدان چابهار ترافیک سنگین خواهد شد.

وی ادامه داد: در مسیر زاهدان تا فهرج تا حدودی ایمنی برقرار است اما مسیر زاهدان خاش نیاز به اطلاع‌رسانی و بالابردن سطح آگاهی برای افرادی که در حاشیه ریل سکونت دارند، است که در این راستا جلسات متعددی با معتمدین و ریش‌سفیدان برگزار شده است.

ارجونی بیان کرد: ایستگاه خاش یک هدیه از سوی دولت به مردم استان بوده چرا که هزینه سنگینی برای امکانات گسترده آن صرف شده است.

وی گفت: قطار هر روز از ساعت ۷ و نیم از خاش به سمت زاهدان و از ساعت ۱۵ و ۳۰ از زاهدان به سمت خاش حرکت می‌کند.

سرپرست اداره‌کل راه‌آهن جنوب شرق افزود: با توجه به سرعت قطار و شیب و فرار مسیر ریلی، از زمانی که لوکوموتیوران فرد یا دام و یا شی را روی خط مشاهده کرده و اقدام به ترمز می‌کند تا لحظه توقف کامل، مسافتی حدود ۷۰۰ تا ۱۲۰۰ متر را طی می‌کند و شاید در این زمان  اتفاقات ناگواری رخ دهد.

وی یادآور شد: در حوزه رسانه، قلم خبرنگاران می‌تواند به ما کمک کند چرا که با علم و آگاهی می‌توانند نقاط ضعف و قوت را گوشزد کرده و همچنین نسبت به آگاه‌سازی مردم حاشیه خط ریلی برای ایجاد ایمنی تلاش کنند.

ارجونی تصریح کرد: امیدواریم با اتصال به خط چابهار شاهد اشتغال و توسعه اقتصادی استان باشیم.

پایان پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول