اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

باغ بادامی که نمونه کشوری است

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا گفت: باغ بادام با ۶ هکتار وسعت در منطقه نهضت‌آباد شهرضا، نمونه کشوری است درختان این باغ در ۲ سالگی به تولید بادام رسید و تولید بسیار بالایی دارد.

باغ بادامی که نمونه کشوری است

حسین‌علی اباذری مدیر جهاد کشاورزی شهرضا در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در شهرضا اظهار داشت: شهرضا یکی از پتانسیل‌های بالای بخش کشاورزی و دامپروری در استان است و با توجه به عملکرد کشاورزان و بخش دامپروری رتبه‌های خوبی در استان کسب کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه شهرضا بیش از ۲۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغات میوه دارد، گفت: شهرضا با ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار باغات انار و تولید بالای این محصول در استان نمونه است، از لحاظ کیفیت انار شهرضا رتبه‌دار استان و کشور است.

باغ نمونه کشوری بادام در شهرضا

اباذری بیان کرد: باغ بادام با ۶ هکتار وسعت در منطقه نهضت‌آباد شهرضا نمونه کشوری است، اردیبهشت ۱۴۰۰ درختان بادام این باغ کاشته شد، یک درخت بادام معمولی در ۵ سالگی به تولید می‌رسد اما درختان این باغ در ۲ سالگی به تولید بادام رسید و تولید بسیار بالایی دارد.

باغ نمونه کشوری بادام در شهرضا

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا با اشاره به باغ الگویی انگور در شهرضا بیان کرد: در این باغ الگویی ۱۰ رقم از بهترین ارقام داخلی و خارجی به ۳ روش داربستی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه شهرضا در بخش زراعت و باغبانی شهرضا دارای رتبه‌های بالا در استان است، ادامه داد: شهرضا بیش از ۹۰ هکتار گلخانه دارد که ۷۴ هکتار آن سبزی و صیفی و ۴ هکتار گل است.

اباذری با بیان اینکه شهرضا در تولید نشاء رتبه اول کشور را دارد، اضافه کرد: شهرضا با تولید ۱۲۰ میلیون اصله نشاء در سال رتبه اول کشور را دارا است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا خاطرنشان کرد: شهرضا با تولید سالیانه صد هزار تن شیر رتبه سوم، تولید ۲۵ هزار تن انار رتبه سوم، تولید ۶ هزار تن انگور رتبه پنجم، تولید ۴.۵ هزار تن گوشت قرمز  رتبه چهارم و ۳.۲ هزار تن گوشت سفید رتبه پنجم استان را دارا است.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول