اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

باغداران در ازای تحویل انارهای آلوده بسته‌های تشویقی دریافت می‌کنند

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا گفت: با توجه به اهمیت جمع‌آوری همگانی میوه‌های آلوده به کرم گلوگاه انار و جلوگیری از انتشار و کاهش جمعیت آفت، باغداران در ازای همکاری در جمع‌آوری انارهای آلوده در سطح باغ‌ها و تحویل به جایگاه‌های تعیین‌شده بسته‌های تشویقی دریافت می‌کنند.

باغداران در ازای تحویل انارهای آلوده بسته‌های تشویقی دریافت می‌کنند

امیر صفرپور مدیر جهاد کشاورزی شهرضا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرضا با اشاره به برگزاری جلسه درخصوص جمع‌آوری انارهای آلوده در باغات امامزاده علی‌اکبر اظهار داشت: در بازدید صورت گرفته از باغات انار و برآورد درصد آلودگی میوه انار به کرم گلوگاه در روستای امامزاده علی‌اکبر جلسه‌ای با حضور معاون فنی اجرایی، مسؤول و کارشناس حفظ نباتات مدیریت، دهیار و باغدارن پیشرو امامزاده علی‌اکبر برگزار شد و در خصوص مدیریت آفت کرم‌گلوگاه انار و اهمیت زمان جهت جمع‌آوری و امحا و محل امحای انارهای آلوده بحث و تبادل نظر شد و برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرایی شدن مطلوب طرح انجام شد.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت جمع‌آوری همگانی میوه‌های آلوده به کرم گلوگاه انار برای مبارزه مکانیکی و جلوگیری از انتشار و کاهش جمعیت آفت، باغداران در ازای همکاری در جمع‌آوری میوه‌های آلوده در سطح باغ‌ها و تحویل به جایگاه‌های تعیین‌شده بسته‌های تشویقی شامل کودهای یارانه‌دار دریافت می‌کنند.

صفرپور با اشاره به اینکه این طرح جمع‌آوری میوه‌های آلوده تا پایان شهریور ماه ادامه دارد، گفت: باغداران می‌توانند به جایگاه ورودی جاده جرم افشار، بلوار انصار مراجعه کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا با بیان اینکه شهرضا اولین تولیدکننده محصول انار در استان اصفهان است، خاطرنشان کرد: امسال در ادامه روند اجرای طرح ipm باغات انار، برای اولین بار در کشور در شهرستان شهرضا طرح مدیریت تلفیقی کرم گلوگاه انار در قالب پایلوتی عمومی در سطح ۲۶ هکتار از باغات انار شهرضا به مرحله اجرا درآمده که با توجه به بازدیدهای انجام شده وضعیت خسارت آفت در باغات مذکور نسبت به سایر باغات و سال گذشته شرایط بهتری دارد.

وی با بیان اینکه از لحاظ تولید انار یکی از قطب‌های انار استان با هزار و ۸۵۰ هکتار باغ انار به شهرضا اختصاص دارد و پیش‌بینی می‌شود از این سطح ۲۴ هزار تن محصول برداشت شود، گفت: از لحاظ کیفیت، انار شهرضا بهترین کیفیت را در استان اصفهان دارد.

صفرپور تصریح کرد: یکی از کارهای مؤثر در کاهش خسارت آفت کرم گلوگاه انار جمع‌آوری و معدوم‌سازی انارهای آلوده است، بنابراین جمع‌آوری همگانی و درازمدت می‌تواند در کاهش جمعیت آفت مؤثر باشد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول