اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

ثبت خاطرات شهدای مازندرانی برای استفاده نسل‌های آینده

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با بیان اینکه ۲۶ درصد گلزارهای شهدای استان ساماندهی نشدند، گفت: موضوع مهم ثبت خاطرات شهدا است تا نسل‌های آینده از آن بهره‌گیری کنند.

ثبت خاطرات شهدای مازندرانی برای استفاده نسل‌های آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، سعید کهنسال مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران به‌مناسبت روز خبرنگار در بازدید از دفتر خبرگزاری فارس استان، با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم معافی، اظهار کرد: سرپرست خبرگزاری فارس مازندران فردی دغدغه‌مند بود و برای حل مشکلات و پیگیری مسائل دغدغه داشته است.

وی با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، افزود: باید ارزش‌ها و آرمان‌های شهدا ترویج شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با بیان اینکه بخشی از فرهنگ ایثار و شهادت، تکریم جامعه ایثار در دستگاه‌های اجرایی است، اضافه کرد: این مهم با ابلاغ ریاست جمهور دنبال شده است.

کهنسال با اعلام اینکه یکپارچگی ادارات در استان را داریم شکل می‌دهیم، تصریح کرد: تشکل‌های ایثارگری و گروه‌های در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در حال سمت و سو و ساماندهی است که قصد داریم بخشی از فعالیت‌ها را به این سمت واگذار کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه‌های مختلف بنیاد مسکن، واگذاری زمین‌های روستایی، مراکز ساماندهی و طرح هادی اقداماتی در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: ۲۶ درصد گلزارهای شهید در استان ساماندهی نشده که باید در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اعلام اینکه نصب المان‌های ایثار و شهادت نیز درحال انجام است، گفت: موضوعی دیگر ثبت خاطرات شهدا است که این مهم درحال پیگیری بوده تا برای نسل‌های بعدی به یادگار بماند.

کهنسال با اشاره به اینکه خاطرات والدین شهدا و آزادگان به اتمام رسید، گفت: ۲۸ درصد والدین شهدای ما در قید حیات هستند که دل شان مالامال از گنجینه و اسرار ایثار و شهادت است.

وی درباره حمایت از خانواده‌های شهدای مدافع حرم و مدافع امنیت، تصریح کرد: این مهم از حمایت‌های مشاوره‌ای گرفته تا حمایت‌های حقوقی در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اشاره به اینکه جمع‌آوری اسناد، وصیت‌نامه و دست‌نوشته‌های شهدا در دستور کار قرار دارد، گفت: این مهم در قالب سامانه و مرجع علمی قابل استفاده در قالب کار فاخر و قابل استناد در دستور کار قرار دارد‌‌.

کهنسال در پایان با تقدیر از خبرنگاران که در بیان واقعیت‌ها اهتمام می‌کنند، گفت: کار خبرنگاران مطالبه‌گری بوده که پیگیری در راستای مطالبات آنان مورد توجه است.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول