اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تقویت پست‌های مرزی تاجیکستان بعد از به قدرت رسیدن طالبان

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک وابسته به ریاست جمهوری تاجیکستان از تقویت و افزایش پست‌های مرزی با افغانستان پس از به قدرت رسیدن طالبان خبر داد.

تقویت پست‌های مرزی تاجیکستان بعد از به قدرت رسیدن طالبان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «خیرالدین عثمان‌زاده» رئیس مرکز مطالعات استراتژیک وابسته به ریاست جمهوری تاجیکستان از تقویت و افزایش پست‌های مرزی با افغانستان پس از به قدرت رسیدن طالبان خبر داد.

وی ضمن سخنانی در این مورد گفت: بعد از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان و تشدید تهدیدات از آن کشور، تاجیکستان کنترل مرزها را تقویت و تعداد پست‌ها را به 100 مقر افزایش داد.

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک تاجیکستان در ادامه بار دیگر موضع کشورش در قبال طالبان را توضیح داد و گفت: موضع تاجیکستان در قبال طالبان تغییر نکرده، اما بین دو طرف روابط اقتصادی وجود دارد.

بنابر سخنان وی، تاجیکستان تمامی کریدورهای حمل و نقل خود را در اختیار کشورهای همسایه و سازمان‌های بین‌المللی قرار داده است که می‌توانند از این طریق کمک‌های بشردوستانه به افغانستان ارائه کنند.

عثمان‌زاده خاطرنشان کرد: اما آنچه که مربوط روابط سیاسی است موضع تاجیکستان در قبال طالبان بدون تغییر و همچنان ثابت است.

ریاست مرکز مطالعات استراتژیک تاجیکستان بار دیگر بر لزوم ایجاد دولت فراگیر در افغانستان که حقوق زنان و دختران برای کار و تحصیل رعایت شوند تاکید کرد و گفت: این خواسته تقریبا همه کشورهای جهان از طالبان است.

شایان ذکر است که پس از تصرف قدرت در افغانستان توسط طالبان ریاست دولت تاجیکستان موضع خود را در قبال سیاست این گروه ابراز و خاطرنشان کرد که تنها راه برای به رسمیت شناخت طالبان ایجاد یک دولت فراگیر و تضمین حقوق زنان در افغانستان است.

دولت تاجیکستان طی دو سال گذشته در قبال ادعاهای در مورد رابطه مقامات این کشور با نمایندگان طالبان، دائما تاکید کرده که برای حمایت از مردم افغانستان و ارائه کمک‌های بشردوستانه با افغانستان تنها روابط تجاری دارد.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول