اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

آمریکا و اروپا به آسمان افغانستان باز می‌گردند

رسانه هندی گزارش داد که اروپا و آمریکا پروازهای تجاری خود را از آسمان افغانستان از سر می‌گیرند و اقدام باعث کاهش زمان پروازها میان شرق و غرب خواهد شد.

آمریکا و اروپا به آسمان افغانستان باز می‌گردند

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، یک رسانه‌ی هندی گزارش داد که شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی و اروپایی پس از حدود دو سال، پروازهای تجاری بر فراز افغانستان را از سر می‌گیرند.

روزنامه «تایمز آف اندیا» گزارش داده است که اداره‌ هوانوردی فدرال امریکا (FAA) این هفته به هواپیماهای امریکایی اجازه پرواز بر فراز افغانستان را در ارتفاع بالاتر از سه هزار و ۲۰۰ فوت داده است.

در این گزارش آمده است که اداره‌ هوانوردی فدرال آمریکا گفته است که در این ارتفاع، خطرات برای عملیات هوانوردی غیرنظامی آمریکا، کاهش یافته است.

این روزنامه گزارش داده است که آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اورپا (EASA) به خطوط هوایی کشورهای عضو این اتحادیه دستور مشابهی داده و به آن‌ها هشدار داده است که به‌دلیل خطرات احتمالی، در ارتفاع پایین‌تر از سه هزار و ۲۰۰ فوت، پرواز نکنند.

روزنامه «تایمز آف اندیا» دریافته است که شماری از خطوط هوایی بزرگ اروپایی، از جمله آن‌هایی که از مسیرهای مهمی از هند می‌گذرند، در حال برنامه‌ریزی برای پروازهای آزمایشی بر فراز افغانستان هستند.

از ماه آگوست سال ۲۰۲۱ تمام پروازها بین غرب و شرق، از جمله شمال هند، حدود نیم ساعت مسیر طولانی‌تری را طی می‌کردند تا از فراز افغانستان عبور نکنند.

براساس گزارش «تایمز آف اندیا»، پس از حمله روسیه به اوکراین، محدودیت‌های حریم هوایی بیشتر شد؛ زیرا هواپیماهای کشورهای غربی نمی‌توانند بر فراز روسیه پرواز کنند.

این رسانه گفته است که با از سرگیری پروازها بر فراز افغانستان، دست‌کم یکی از مسیرهای هوایی مسدود شده، بازگشایی می‌شود و با آغاز پروازها از مسیر افغانستان، زمان سفر بین شرق، از جمله هند و غرب، در هفته‌های آینده کاهش خواهد یافت.

پایان پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول