اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی آب شرب آستانه‌اشرفیه وارد مدار شد

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان از اتمام و آماده بهره برداری بودن احداث مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی آستانه اشرفیه بمنظور تامین بخشی از نیاز آبی شهرهای شرقی استان خبر داد و گفت: هدف این پروژه، تأمین آب شرب بهداشتی و سالم برای شهرهای لاهیجان، لنگرود، آستانه اشرفیه، سیاهکل، کیاشهر کوچصفهان و روستاهای مسیر می‌باشد.

مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی آب شرب آستانه‌اشرفیه وارد مدار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، وحید خرمی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه طرح ساخت مخزن ۱۰هزار متر مکعبی آستانه‌اشرفیه  از سال ۹۴ شروع شده بود، اظهار کرد: با عزم دولت سیزدهم این پروژه اکنون تکمیل شده که هدف از آن تأمین آب شرب بهداشتی و سالم برای شهرهای لاهیجان، لنگرود، آستانه اشرفیه، سیاهکل، کیاشهر کوچصفهان و روستاهای مسیر می‌باشد. 

وی با بیان اینکه بخش عمده اهداف این طرح شامل آبرسانی به شهرهای شرق گیلان محقق شده است، گفت: در حال حاضر پروژه احداث مخزن زمینی ۱۰ هزار مترمکعبی آستانه اشرفیه نیز آماده بهره‌برداری است. 

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به اینکه آب شهر آستانه اشرفیه در چارچوب طرح آبرسانی شهرهای شرق از محل تصفیه‌خانه بزرگ آب گیلان در محدوده شهر سنگر تأمین می‌شود، افزود: مخزن ۳۰ هزار مترمکعبی مرکزی و تأمین کننده فشار کافی برای تمامی شهرهای شرق نزدیک گیلان در تازه آباد جنگاه واقع شده است. 

خرمی با بیان اینکه احداث مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی آستانه اشرفیه در زمینی به مساحت تقریبی ۱۰ هزار و ۵۰۰ متر مربع احداث شده است، تصریح کرد: برای احداث این مخزن یک هزار میلیارد ریال به ارزش کنونی ۲ هزار میلیارد ریال هزینه شده که با بهره‌برداری از این مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی، دبی آب آن به۱۹۷ لیتر در ثانیه خواهد رسید ضمن اینکه در سال‌های گذشته سه هزار متر مکعب از حجم این مخزن احداث و در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است. 

وی با بیان اینکه همزمان با احداث مخزن ذخیره جدید ۱۰ هزار متر مکعبی ایستگاه پمپاژ، دیزل ژنراتور، واحد کلرزنی، آزمایشگاه و ساختمان بهره برداری، نگهبانی و تأسیسات جانبی نیز در این مکان احداث شده است، گفت: در افق ۱۴۲۵ حجم کل مخزن مورد نیاز برای تامین آب آستانه اشرفیه با جمعیت ۹۰ هزار نفر پیش بینی شده است. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول