اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

کاهش ۱۳ میلیارد مترمکعبی آب از سفره‌های زیرزمینی و آبخوان‌های اصفهان

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در این سال‌های بی‌آبی نزدیک به ۱۳ میلیارد مترمکعب آب از سفره‌های زیرزمینی اصفهان و آبخوان آن کاسته شده است.

کاهش ۱۳ میلیارد مترمکعبی آب  از سفره‌های زیرزمینی و آبخوان‌های اصفهان

مجید نادرالاصلی رئیس کمیسیون آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: رودخانه زاینده‌رود یک رود مرکزی در میانه کشور است که در جاری بودن  قدمتی طولانی دارد و همواره آبشخور و خاستگاه‌ مشترک ساکنان حاشیه خود بوده تا اینکه دست بشر با نگاه‌های غیرتخصصی مسائلی را برای آنها در بالادست(منابع) و پایین دست(مصارف) ایجاد کرد و اکنون بار اضافه بر توان و ظرفیت زاینده رود بر آن گذاشته شده و همه مردم باید برای آن چاره‌ای بیاندیشند.

وی در مورد طرح سد خرسان بیان کرد: هیچگونه مطالعه، تخصیص اعتبار و دستور ویژه‌ای برای بهره‌مندی اصفهانی‌ها از سد خرسان لحاظ نشده است ‌و بیشتر استان‌های شرقی نوبت بهره‌برداری گرفته‌اند. 

 نادرالاصلی بیان کرد: یک میلیون نفر غیر اصفهانی بخصوص از استان‌های غربی به‌عنوان مهاجر در اصفهان ساکن هستند و بر اساس تحقیقات علمی هر شهروند سالیانه حداقل یک‌هزار متر مکعب آب مصرف آب می‌کند و حاصل این مصرف در سال یک میلیارد متر مکعب است.

رئیس کمیسیون آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان  خاطرنشان کرد: در این سال‌های بی‌آبی نزدیک به ۱۳ میلیارد مترمکعب آب از سفره‌های زیرزمینی اصفهان و آبخوان آن کاسته شده است که عواقب این کاستی‌ها باید بررسی شود تا مشخص شود چه اتفاقاتی و حوادثی در آینده‌ای نه چندان دور در این خطه کشور رخ خواهد داد. 

پایان پیام/۳۸۱۳/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول