اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

برداشت‌ از زاینده رود کنترل می‌شود

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: یقیناً کنترل در برداشت‌ها از زاینده رود مد نظر است همچنین بایستی جدول منابع و مصارف حوضه زاینده رود با مشارکت و نظر مصرف کنندگان تنظیم شود.

برداشت‌ از زاینده رود کنترل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، محمد جوانبخت معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در نشست نمایندگان اصناف کشاورزان استان در حوضه زاینده رود گفت: در دوران جنگ تحمیلی شاهد رشادت‌های مردم اصفهان بودیم که شایسته تقدیر است.

وی ادامه داد: دو لشکر ۱۴ امام حسین و ۸ نجف اشرف اصفهان در دفاع مقدس همیشه می‌درخشیدند و منشأ اثر بودند.

جوانبخت با اشاره به سخنان صریح مقام معظم رهبری در خصوص مشکلات استان اصفهان در حوزه تأمین آب، عنوان کرد: استان اصفهان از معدود استان‌هایی است که رهبر معظم انقلاب در مورد حل مسئله آب آن تأکید مستقیم داشتند و همچنین رئیس جمهور نیز بر رفع این مسئله تاکید دارند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به خشکسالی‌های پی‌در‌پی و توسعه‌هایی که در گذشته اتفاق افتاده و صدها مسئله دیگر مشکلاتی در سراسر کشور به وجود آمده و رفع این مشکلات نیازمند اقدامات دولت است.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا تصریح کرد: مشکل آب اصفهان یقیناً راه حل دارد اما به عزم جمعی بین بخش دولتی و البته همراهی مردم به ویژه کشاورزان منطقی و فهیم اصفهان بستگی دارد سطح ملی در این خصوص برنامه‌هایی دارد که عمده آنها باید اجرایی شود.

وی افزود: یقینا برای من شنیدم نظرات و نکات ارزشمند کشاورزان استان مغتنم است از این رو آماده شنیدن سخنان و دغدغه‌های نمایندگان اصناف کشاورزان استان اصفهان هستیم.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در ادامه این نشست پس از شنیدن گلایه‌ها و نقطه نظرات نمایندگان اصناف کشاورزان در حوضه زاینده رود، گفت: نسبت به تصمیمات سال‌های دور در حوضه آبریز زاینده‌رود موضعی نداریم؛ اما اتفاقاتی است که از سال‌های قبل افتاده است.

وی افزود: وزارت نیرو به دنبال تغییر و اصلاح در روندهای گذشته است از این رو وظیفه خود می‌دانیم به سمت اصلاح برداشت‌ها از زاینده رود برویم.

جوانبخت گفت: تأمین منابع جدید قطعا گریز ناپذیر است.

وی عنوان کرد: رویکرد وزارت نیرو ناظر بر مجموعه‌ای از راهکارهای نرم افزاری، سازوکاری، اصلاحی، مدیریت مصرف و تقاضا است.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: بارگذاری‌های خارج از پتانسیل منطقه باید کنترل شود، فرونشست زمین دغدغه ما است.

وی متذکر شد: آب دریا برای صنایع راهگشاست اما پساب بهترین راه نیست، وزارت نیرو معتقد است پساب باید به آبخوان‌ها باز گردد.

جوانبخت اظهار کرد: فکر می‌کنم با برنامه‌ای که وزارت نیرو دارد می‌توان به افق‌های آینده امیدوارانه نگاه کرد.

وی افزود: یقیناً کنترل در برداشت‌ها مد نظر است، همچنین بایستی جدول منابع و مصارف با مشارکت و نظر مصرف کنندگان تنظیم شود.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: امیدواریم رهاسازی آب برای کشت پاییزه استان اصفهان با لطف خداوند با تنش‌های کمتری نسبت به سالهای قبل اتفاق بیفتد و شرمنده کشاورزان نشویم.

پایان پیام/۳۸۱۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول