اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

۱۴۷ هزار نفر در همدان زیر پوشش صندوق کشاورزان، روستائیان و عشایر

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان از عضویت ۱۴۷ هزار نفر در همدان در این صندوق خبر داد و گفت: در دولت سیزدهم 2 میلیون تومان به حقوق بازنشستگان اضافه شد.

۱۴۷ هزار نفر در همدان زیر پوشش صندوق کشاورزان، روستائیان و عشایر

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حاتم شکری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر، یک صندوق اجتماعی است که به منظور خدمات درمانی و بازنشستگی به جامعه هدف خود یعنی کشاورزان، روستاییان و عشایر در سال ۱۳۸۴ ایجاد شد.

وی هدف از راه‌اندازی این صندوق اجتماعی را جلوگیری از گسترش فقر و ارائه خدمات بیمه اجتماعی به جامعه هدف دانست و گفت: کاهش مهاجرت از روستا به شهر، کاهش اختلاف طبقاتی و حفظ کرامت انسانی و در مجموع تقویت جایگاه اجتماعی افراد از جمله اهداف تشکیل این صندوق بوده است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان با بیان اینکه ویژگی صندوق پرداخت حق بیمه کم و آن هم سالی یکبار است افزود: حتی امکان پرداخت حق بیمه در چهار قسط در مدت یک سال نیز وجود دارد و بیمه‌شدگان از این امکان می‌توانند برخوردار شوند.

وی با اشاره به اینکه بازنشستگی، ازکارافتادگی، فوت و نقل و انتقال سابقه از سایر بیمه‌ها برای این صندوق در نظر گرفته است گفت: از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم این مهم بود که انتقال سابقه و امکان بیمه تکمیلی در صندوق کشاورزان، روستاییان و عشایر فراهم شد.

 ۱۴۷ هزار نفر در همدان زیر پوشش صندوق کشاورزان، روستائیان و عشایر

شکری با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۸۴ تاکنون ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در کشور زیر پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار گرفتند که از این تعداد یک‌هزار و ۷۰ نفر ماهانه حقوق دریافت می‌کنند عنوان کرد: در استان همدان ۱۴۷ هزار نفر زیر پوشش این بیمه هستند که البته جامعه هدف ۲۸۹ هزار نفر است.

وی با بیان اینکه ۱۱۴ هزار نفر از مردان و ۳۲ هزار از زنان استان زیر پوشش صندوق قرار گرفته‌اند گفت: تمام بانوان روستایی استان می‌توانند بدون هیچ شغلی از بیمه اجتماعی برخوردار شوند و دولت نیز دوسوم حق بیمه آنها را پرداخت می‌کند که این مهم در راستای تحقق عدالت اجتماعی بوده است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان با اشاره به اینکه ۳ هزار نفر از عشایر استان زیر پوشش این صندوق هستند که ۲۰۰ خانواده به صورت ماهانه مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت دریافت می‌کنند افزود: خوشبختانه امروز آحاد جامعه از بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر برخوردار هستند.

۷ هزار و ۷۰۰ نفر در استان همدان مستمری‌بگیر هستند

وی با اشاره به اینکه ۷ هزار و ۷۰۰ نفر در استان مستمری‌بگیر صندوق  کشاورزان، روستائیان و عشایر هستند و زیر پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفتند گفت: در شهرستان همدان ۲۶ هزار نفر زیرپوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر هستند.

شکری تعداد بیمه‌شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر را در شهرستان ملایر ۲۳ هزار نفر دانست و افزود: در شهرستان کبودراهنگ ۲۰ هزار، نهاوند ۱۸ هزار، اسدآباد ۱۲ هزار، بهار ۱۶ هزار، رزن ۹ هزار، فامنین ۷ هزار، درگزین ۵ هزار و تویسرکان ۱۱ هزار نفر بیمه شده این صندوق هستند.

 وی با بیان اینکه در شهرستان همدان یک هزار و۲۰۰ نفر مستمری‌بگیر هستند خاطرنشان کرد: یک هزار و ۲۵۰ نفر در ملایر، ۷۰۰ نفر در نهاوند، یک‌هزار و ۲۰۰ نفر در کبودراهنگ، و ۳۶۱ نفر در اسدآباد ، ۹۸۷ نفر در بهار، ۵۸۶ نفر در رزن و  ۲۵۹ نفر در فامنین، ۱۹۵ نفر در درگزین و ۹۲۲ نفر در تویسرکان مستمری‌ می‌گیرند.

 ۴ هزار نفر بیمه شده جدید صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۴ هزار نفر در استان همدان زیر پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر قرار گرفتند عنوان کرد: ۲۶ هزار نفر نیز حق بیمه خود را تمدید کردند که رشد قابل توجهی داشته است.

شکری با اشاره به اینکه خوشبختانه در استان ۵۱ درصد جذب بیمه شده داشتیم و همدان جزو پنج استان برتر کشور در این حوزه شناخته شده است گفت: نیاز است صندوق اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر شناسایی و در همه عرصه‌ها دیده شود که می‌طلبد از ظرفیت سایر ادارات بهره‌مند شویم.

وی با اشاره به اینکه در سه سطح استان، شهرستان و بخش از ظرفیت سازمان‌ها استفاده می‌کنیم تا جذب حداکثری را در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر داشته باشیم افزود: از ظرفیت تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان در ترویج و توسعه ظرفیت صندوق بهره‌مند شدیم.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان نقش رسانه‌ها را در نشر و اطلاع‌رسانی خدمات صندوق اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر مهم برشمرد و گفت: طی ۷ ماه گذشته نیز ۷۰۰ میز خدمت در استان همدان تشکیل شده و ۵۳ کارگزار فعال هستند تا بیمه‌شدگان را مشاوره و آنها را از حقوق خود باخبر کنند.

وی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم چهار خدمت ارزشمند در راستای رفاه بیمه‌ شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر ارائه شده است تاکید کرد: افزایش ۴۱ درصد حقوق و پرداخت ۲۲ هزار فقره تسهیلات ۵ میلیون تومانی بدون مراجعه به بانک و داشتن سود و ضامن از جمله این خدمات است.

 ۲ میلیون تومان به حقوق بازنشستگان اضافه شد

شکری با بیان اینکه در این دولت افزایش سطوح درآمدی با کار کارشناسی پیش رفته به طوری که شاهد جهش ۶۰ تا ۱۰۰ درصدی این حوزه بودیم افزود: از موضوعات قابل توجه اینکه سال گذشته اگر فردی در این صندوق یک‌هزار و ۵۰۰ تومان حقوق دریافت می‌کرد، امروز ۳ میلیون تومان دریافتی دارد.

وی با اشاره به اینکه تمام افراد ۱۸ تا ۵۰ سال بیکار تا شاغل می‌توانند زیر پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر قرار گیرند عنوان کرد: سیاست این صندوق کمک به اقتصاد خانواده بوده و در این راستا از کسانی که توان پرداخت حق بیمه سایر صندوق‌ها را ندارند، حمایت می‌شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان با اشاره به اینکه ماهیت عضویت در این صندوق اختیاری است و وظیفه ما نیز تبلیغ و ترویج ارائه خدمات گفت: خوشبختانه رضایمندی در خدمات باعث شده اخیرا ۵۰۰ هزار بیمه شده در کشور به عضویت این صندوق درآیند.

وی به خرید ۱۰ درصد سهام پتروشیمی شازند اراک توسط صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اشاره کرد و افزود: این مهم در راستای جلوگیری از بروز مشکلات در پرداخت حق بیمه‌هاست که خوشبختانه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در کشور تنها صندوقی است که با بحران مواجه نیست.

شکری با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری تاکید به تبیین اتفاقات خوب دارند و ما نیز باید در این راستا حرکت کنیم و از دستاوردهای موجود بگوییم خاطرنشان کرد: خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر آسیب‌های اجتماعی را کم می‌کند و مشکلات زیادی به ویژه در روستاها را کاهش داده است.

وی با بیان اینکه در استان همدان شرایط بیمه‌شدگان صندوق به نحوی است که میزان ورودی به خروجی در آن ۱۴ به یک بوده است افزود: معتقدیم خدمات این صندوق اثر ماندگاری را در جامعه به جا می‌گذارد.

پایان پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول