اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

ساخت 3 شهرک گلخانه‌ای در شهرستان بروجن

فرماندار بروجن با اشاره به توجه ویژه به کشت‌های گلخانه‌ای، گفت: علاوه بر مجتمع‌های گلخانه‌ای انفرادی ساخت سه شهرک گلخانه‌ای در شهرهای گندمان، بلداجی و نقنه در مرحله تامین زیرساخت‌ها قرار دارد و با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، این شهرستان به یکی از قطب‌های این نوع کشت در چهارمحال و بختیاری تبدیل می‌شود.

ساخت 3 شهرک گلخانه‌ای در شهرستان بروجن

فتاح کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: ۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در شهرستان بروجن وجود دارد اما به دلیل خشکسالی‌ و کاهش سطح آبخوان‌ها ۵۰ درصد این اراضی از چرخه تولید خارج شده است.

فرماندار بروجن ادامه داد: توجه ویژه به کشت‌های گلخانه‌ای سبب شد امسال در شهر نقنه ساخت ۲۳ هکتار شهرک گلخانه‌ای آغاز شود و هم‌اکنون در مرحله واگذاری به سرمایه‌گذاران قرار دارد و با بهره‌برداری از آن تا پایان سال می‌توانیم به حوزه تولید و اشتغال شهرستان کمک کنیم.

وی افزود: همچنین شهرک گلخانه‌ای گندمان هم‌اکنون وارد فاز اجرایی زیرساخت‌ها شده و اهلیت‌سنجی متقاضیان انجام شده است و چهار واحد از شهرک گلخانه‌ای ۲۸ هکتاری بلداجی تا کنون به بهره‌برداری رسیده و مناقصه گازرسانی به این پروژه در حال برگزاری است.

کرمی اضافه کرد: با ساخت این شهرک‌های گلخانه‌ای و همچنین مجتمع‌های انفرادی در بروجن تا پایان یک یا ۲ سال آینده سطح گلخانه‌های این شهرستان به ۱۰۰ هکتار می‌رسد و ما به یکی از قطب‌های کشت‌های گلخانه‌ای در استان تبدیل می‌شویم.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول