اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

همکاری پارک علم و فناوری و مدیریت شهری کرج در حوزه محیط زیست

رییس پارک علم و فناوری البرز با اشاره به ورود جدی پارک علم و فناوری البرز به بحث محیط زیست و مدیریت پسماند به عنوان یکی از معضلات شهری، گفت: شرکت‌های دانش بنیان و فناور پارک در این زمینه آماده ارائه خدمات به مدیریت شهری هستند.

همکاری پارک علم و فناوری و مدیریت شهری کرج در حوزه محیط زیست

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مهدی عباسی، رییس پارک علم و فناوری استان البرز، صبح امروز طی نشستی با شورای شهر کرج و مدیران شهرداری، با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری در حوزه‌های مختلف می‌تواند بازوی توانمندی برای شهرداری و شورای باشد، گفت: نخستین مرکز نوآوری خدمات شهری و پردیس خدمات شهری می‌تواند به نقطه عطف همکاری مشترک پارک علم و فناوری البرز در خدمت به شهرداری و شورای اسلامی شهر کرج باشد که در کمالشهر کرج به دنبال راه اندازی آن هستیم.

وی با اشاره به ورود جدی پارک علم و فناوری البرز به بحث محیط زیست و مدیریت پسماند به عنوان یکی از معضلات شهری، گفت: شرکت‌های دانش بنیان و فناور پارک در این زمینه آماده ارائه خدمات به مدیریت شهری و توسعه همکاریها در این زمینه هستند. 

عباسی افزود: مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی جهاددانشگاهی و پارک علم و فناوری البرز در خصوص تبدیل دانش فنی به محصول و رساندن محصول به بازار در سال گذشته رشد چشمگیری داشته است و توانسته است توانمندی پژوهشگران خود رابه سمت اجرای طرح‌های کاربردی، سوق دهد.

وی به دستاوردهای پارک علم و فناوری اشاره و خاطرنشان کرد: استقرار ۱۱۵ شرکت دانش بنیان، فناور و خلاق، ۴۱۵ شرکت دانش بنیان، ایجاد بیش از ۱۵۹۳ نفر اشتغال، فروش ۲ هزار میلیارد تومان درون پارک سال گذشته همه از دستاوردهای پارک علم و فناوری البرز است و باید اعلام کنم، از بین ۵۳ پارک علم وفناوری کشور ، پارک علم و فناوری استان البرز از نظر فروش داخلی و خارجی در سال ۱۴۰۱ به عنوان رتبه اول شناخته شد و تلاش ما حفظ این رتبه برای سال‌های آینده است.

وی به راه اندازی مرکز توسعه و تولید قرار دادی وینوا در این پارک اشاره کرد و گفت: این مراکز از ارکان توسعه کشور‌های پیشرفته هستند که برای اولین بار در پارک علم و فناوری البرز راه اندازی شد.

این مقام مسؤول نیز به موضوع نهضت احیاء اشاره کرد و گفت: استان البرز استان پایلوت در نهضت احیاء واحد‌های صنعتی انتخاب شده است؛ این استان ۳۵۰۰ واحد صنعتی دارد و همواره پارک علم و فناوری البرز آماده ارائه خدمت به واحدهای صنعتی است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول