اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

هنرمند موسیقی مقامی خراسان‌شمالی نشان درجه ۲ هنری کشور را دریافت کرد

طی مراسمی، آنا مراد رستگاری، هنرمند پیشکسوت موسیقی مقامی خراسان شمالی نشان درجه ۲ هنری کشور را گرفت.

هنرمند موسیقی مقامی خراسان‌شمالی نشان درجه ۲ هنری کشور را دریافت کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، تقی صادقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی طی آیینی نشان درجه ۲ هنری «آنا مراد رستگاری» هنرمند پیشکسوت موسیقی مقامی استان که از سوی شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران  صادر شده بود به وی اهدا کرد. 

وی اظهار کرد: شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی تنها شورای دارنده مجوز صدور درجه هنری بوده که متشکل از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مقام رئیس شورا، نماینده سازمان برنامه و بودجه کشور، نماینده وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری و نماینده فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی افزود: گواهینامه درجه ۲ هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معادل مدرک کارشناسی‌ارشد است و با تکیه بر توانایی‌های هنری افراد و بررسی لوح‌های افتخار، جوایز، بزرگداشت هنرمند، آثار منتشره، داوری‌ها، دبیری، مسئولیت، مدیریت جشنواره‌ها و مسابقات، برگزاری و شرکت در نمایشگاه‌ها و... به‌عنوان گواهینامه تخصصی هنری صادر می‌شود و از اعتبار بالایی برخوردار است.

گفتنی است، آنا مراد رستگاری - بخشی ترکمن -هنرمندی از خطه راز و جرگلان متولد روستای بک پولاد است و در خانواده‌ای پرورش یافته که چندین نسل پیشینه موسیقی داشته است که پیش از این درجه 3 هنری را دریافت کرده بود.

پایان پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول