اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

35 هزار دانش‌آموز سمنانی آموزش‌های سواد آبی را فراگرفتند

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: 35 هزار دانش‌آموز سمنانی آموزش‌های سواد آبی را فراگرفتند و با مفاهیم حفاظت از منابع آب آشنا شدند.

35 هزار دانش‌آموز سمنانی آموزش‌های سواد آبی را فراگرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محسن عسکری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان صبح امروز در نشست بررسی طرح «داناب» در سمنان اظهار کرد: اجرای طرح‌های سواد آبی با هدف فرهنگ‌سازی در زمینه مصرف آب در استان سمنان انجام شد.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح‌ها با هدف فرهنگ‌سازی در زمینه حفظ منابع آبی و مدیریت مصرف امری بسیار مهم و حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌هایی که در راستای گسترش دانایی آب انجام می‌شود، می‌تواند گامی مهم برای تربیت نسلی آگاه، مسؤولیت‌پذیر و مطالبه‌گر برای آب و محیط‌زیست باشد.

این مسؤول با بیان اینکه استان سمنان تاکنون از استان‌های پیشرو و موفق در زمینه اجرای طرح‌های سواد آبی بوده است، تصریح کرد: امسال آموزش‌های سواد آبی در قالب طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب (داناب) و طرح سواد آبی با محوریت کتاب «انسان و محیط‌زیست» اجرا شد و خوشبختانه موفق بود و نتایج مطلوبی نیز داشت.

عسکری خاطرنشان کرد: در سامانه داناب و سواد آبی بالغ بر 700 اثر و در قالب‌های مختلف مانند ویدئو، نقاشی و کاردستی دریافت شد.

وی از ارزیابی و بررسی آثار دریافتی خبر داد و گفت: 15 اثر دانش‌آموزی و همچنین هفت رابط فعال طرح نیز از میان دبیران توانمند استان انتخاب شدند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان افزود: آموزش‌های سواد آبی همه ساله با انعقاد تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش استان اجرایی می‌شود و امسال نیز قریب ۳۰ هزار دانش‌آموز متوسطه اول در قالب طرح داناب و پنج هزار دانش‌آموز در پایه یازدهم با محوریت «کتاب انسان و محیط‌زیست» تحت آموزش‌های سواد آبی قرار گرفتند.

عسکری با بیان اینکه حفظ منابع آب زیرزمینی برای آیندگان بسیار مهم و ضروری است و این مهم باید به‌عنوان یک مسؤولیت برای دانش‌آموزان تبیین شود، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان در این طرح‌ها با مسائل آب به‌ویژه مباحث مرتبط با آب‌های زیرزمینی بیشتر آشنا شدند.

وی تأکید کرد: طرح داناب در راستای یکی از مأموریت‌های اصلی آموزش و پرورش و بر اساس سند تحول بنیادین بوده و بر اساس این سند دانش‌آموزان برای زندگی پاک آماده می‌‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان با بیان اینکه آب مایه حیات بوده و زندگی همه موجودات به آب وابسته است، بر ضرورت استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای استفاده بهینه از منابع آبی تأکید کرد.

پایان پیام/۷۴۰۰9/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول