اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

چاه‌های ادارات سمنان وارد مدار شد؛ فعلاً از بحران آب عبور کردیم!

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به عبور از مرحله نخست بحران آب آشامیدنی در این استان گفت: با توجه به اینکه گرمای تابستان هنوز تمام نشده است، همچنان باید صرفه‌جویی در دستور کار باشد.

چاه‌های ادارات سمنان وارد مدار شد؛ فعلاً  از بحران آب عبور کردیم!

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محسن عسکری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان در سومین جلسه شورای حفاظت از آب و سازگاری با کم‌آبی در استان سمنان اظهار کرد: با توجه به تنش‌های آبی که استان سمنان در تابستان امسال با آن مواجه بود، اقدامات مهمی برای تأمین آب موردنیاز مردم از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط به ویژه شرکت آب و فاضلاب استان سمنان و شرکت آب منطقه‌ای سمنان صورت گرفت.

وی با بیان اینکه بخشی از آب شرب موردنیاز مردم از طریق چاه‌های آب باکیفیتی که در اختیار دستگاه‌های اجرایی استان سمنان بود تأمین شد، تصریح کرد: اکنون با توجه به تلاش‌های انجام‌شده و همراهی بسیار خوب مردم، شرایط بحرانی را در مرحله نخست پشت سر گذاشتیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: خشک‌سالی‌های پیاپی در کشور به‌ویژه استان سمنان به‌عنوان دومین استان خشک کشور پس از سیستان و بلوچستان لزوم سازگاری با کم‌آبی را با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در کنار اجرای پروژه‌های تأمین آب پایدار در میان‌مدت و بلندمدت بیشتر نمایان می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از پساب در شهرهای استان سمنان به‌عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم در این بخش مدنظر قرار دارد و مقرر شده است تا با تشکیل کارگروه تخصصی و اجرایی در این خصوص به‌صورت مستمر موضوع استفاده از پساب در سراسر استان سمنان پیگیری و عملیاتی شود.

عسکری با اشاره به کاهش شدید سطح سفره‌های آب زیرزمینی در استان سمنان و آخرین وضع منابع آبی زیرزمینی در نقاط مختلف این استان تصریح کرد: با توجه به روند افت منابع آبی زیرزمینی در استان سمنان به‌ویژه در دشت سرخه و لزوم اعمال اصلاح و تعدیل برداشت آب از منابع آب زیرزمینی در راستای تعادل‌بخشی این منابع، تصمیمات خوبی در راستای به تعادل رساندن سفره‌های آبی زیرزمینی استان سمنان در جلسه شورای حفاظت از آب و سازگاری با کم‌آبی اتخاذ شده است.

وی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل اقدامات پیشگیرانه در راستای کاهش اثرات خشک‌سالی در استان سمنان، از دستگاه‌های متولی در این زمینه خواست تا اقدامات و وظایف خود را در این خصوص بر اساس مصوبه شورای حفاظت از آب استان سمنان انجام دهند.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول