اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سامانه موشکی «بدر۱» در یمن؛ فراتر از رادارهای آمریکایی+فیلم

رسانه‌های یمنی با انتشار تصاویری از سامانه موشکی «بدر۱»، تاکید کردند که سیستم‌های راداری آمریکایی-بریتانیایی قادر به رهگیری این موشک‌ها نیستند.

سامانه موشکی «بدر۱» در یمن؛ فراتر از رادارهای آمریکایی+فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های یمنی امروز چهارشنبه (۲۶جولای) تصاویری از جنگ علیه این کشور را پخش کردند که برای اولین بار استفاده نیروهای مسلح یمن از موشک «بدر۱» برای حمله به اهداف دشمن را نشان می‌دهد.

«عبدالغنی الزبیدی» کارشناس مسائل نظامی و سیاسی در گفت‌وگو با شبکه «المیادین»، درباره این این تصاویر منتشرشده گفت: «سکوهایی که در تصاویر دیده می‌شود متعلق به موشک‌های بدر۱ است؛ موشک‌هایی که فراتر از سیستم‌های راداری آمریکایی-بریتانیایی فروخته شده به عربستان سعودی عمل می‌کنند.

 

 

سامانه‌های موشکی بدر در سه نسل خود «بدر۱»، «بدر۲» و «بدر۳» سامانه‌هایی هستند که تاکنون در نبرد یمنی‌ها با ائتلاف متجاوز مورد استفاده قرار گرفتند.

اواخر سال گذشته، نیروهای مسلح یمن از نسل دوم موشک‌های بدر رونمایی کردند: موشک‌های بالستیک سوخت جامد «بدر ۲» و «بدر ۳»، و حالا بدر۱ هم در تصاویر دیده می‌شود.

این سامانه موشکی طی جنگ با ائتلاف سعودی، در انهدام پایگاه‌های متخاصم و هدف قرار دادن تأسیسات متخاصم در پایگاه‌های نظامی در مناطق نجران، جیزان، عسیر، خمیس مشیط و تعدادی از جبهه‌های رزمی نقش مؤثری داشته‌اند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول