اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مردم یمن باز هم علیه اهانت به قرآن کریم، تظاهرات می‌کنند

مردم یمن در محکومیت جنایت سوزاندن قرآن کریم در سوئد، قرار است فردا در صنعا تظاهرات برگزار کنند. امروز نیز تجمع اعتراضی در مسجد جامع این شهر برگزار شد و افراد حاضر در این مراسم، خواستار تحریم سیاسی و اقتصادی سوئد شدند.

مردم یمن باز هم علیه اهانت به قرآن کریم، تظاهرات می‌کنند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه موج محکومیت جنایت شنیع آتش زدن قرآن کریم در سوئد، باز هم مردم صنعا پایتخت یمن امروز یکشنبه خشم و انزجار خود را نسبت به این هتک حرمت نشان دادند و تأکید کردند که نباید در قبال چنین جنایاتی سکوت کرد.

در مسجد جامع صنعا، همایشی تحت عنوان «مهاجرت پیامبر (ص) و مسئولیت مسلمانان در قبال اهانتهای مکرر غرب به قرآن کریم» برگزار شد. انجمن علمای یمن، مسئول برگزاری این همایش بود.  شمس الدین شرف الدین مفتی یمن در جریان سخنرانی در این مراسم، تأکید کرد که کشورهای عربی و اسلامی نباید فقط به محکومیت این جنایت بسنده کنند.

خبرگزاری رسمی یمن (سبأ) به نقل از شرف الدین گزارش داد، ملت و رهبری یمن، اقدامات مناسبی در قبال این هتک حرمت انجام دادند، از جمله تحریم کالاهای سوئدی. کما اینکه ملت عراق نیز با اخراج سفیر سوئد، پاسخ دندان‌شکنی به این کشور داد.

محمد المطهر، وزیر تجارت و صنعت دولت نجات ملی یمن، هفدهم تیر ماه گذشته در این رابطه گفت: تصمیم جلوگیری از واردات کالاهای سوئدی در هیأت دولت به تصویب رسید و بر مبنای آن کمیته‌ای تشکیل شد که مسئولیت نشست با بازرگانان و نمایندگان را بر عهده گرفته است.

المطهر با بیان اینکه هر کالای سوئدی که به بنادر گمرکی برسد،  توقیف خواهد شد، تصریح کرد: یمن نخستین کشور اسلامی است که به دنبال هتک حرمت به مقدس‌ترین مقدسات مسلمانان در سوئد، واردات کالاهای سوئدی را ممنوع کرد. ما از نهادهای ذیربط با هماهنگی اقتصادی و تجاری بین کشورهای عربی و اسلامی می‌خواهیم فشار وارد کنند تا واردات از سوئد به طور کامل متوقف شود.

مفتی یمن در ادامه، با اشاره به اینکه ضعف و عدم اتحاد مسلمانان باعث شده است که دشمنان جرأت کنند قرآن کریم را بسوزانند و به پیامبر اکرم (ص) اهانت کنند، خاطر نشان کرد: مسلمانان باید برای مقابله با فراماسونری و صهیونیسم جهانی، متحد شوند و در برابر متجاوزان بازدارندگی ایجاد کنند.

پس از این همایش، انجمن علمای یمن در صحن مسجد جامع صنعا، تجمع اعتراضی در محکومیت این جنایت برگزار کرد. در بیانیه پایانی این تجمع، از همه ملتهای مسلمان خواسته شد که سوئد را از نظر اقتصادی و سیاسی تحریم کرده و هر گونه تعامل با این کشور را جرم اعلام کنند.

 

در این بیانیه تأکید شد: سوزاندن قرآن کریم، جنایت بزرگی در حق اسلام و مسلمین است و بی‌طرفی در این مسئله، دشمن را تشویق می‌کند به  هتک حرمت مقدسات ادامه دهد. دولتهای مزدور عربی و اسلامی هم از سکوت دست بردارند و در قبال این جنایت موضعگیری کنند.

قرار است مردم صنعا فردا دوشنبه هم در میدان «باب الیمن» در محکومیت این اقدام، تظاهرات برگزار کنند. مردم مناطق مختلف یمن، پس از نماز جمعه اخیر، تجمعهایی را برگزار و تأکید کردند که اهانتهای مکرر به اعتقادات مسلمانان از سوی دولت سوئد، در راستای جنگ صهیونیسم علیه اسلام و مسلمانان است؛ زیرا لابی صهیونیسم بر این کشور حکومت می‌کند.

 

 

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول