اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تعیین اولویت‌های پژوهشی میراث ‌فرهنگی سمنان در بخش‌های ملی و استانی

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از تعیین اولویت‌های پژوهشی سه‌گانه این اداره کل در 2 بخش ملی و استانی خبر داد.

تعیین اولویت‌های پژوهشی میراث ‌فرهنگی سمنان در بخش‌های ملی و استانی

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، امیر کرم‌زاده، مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه‌ای که با حضور اساتید دانشگاهی، پژوهشگران، نخبگان و صاحب‌نظران حوزه میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان برگزار شد، از میان موضوعات پژوهشی احصاشده، 6 موضوع از محل اعتبارات ملی و استانی در حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، پس از بررسی به‌عنوان اولویت‌های پژوهشی سال 1402 این اداره کل انتخاب شدند.

وی اضافه کرد: پژوهش‌ها نقش به‌سزایی در تدوین برنامه‌های استراتژیک و راهبردی در سه حوزه گردشگری، میراث‌ فرهنگی و صنایع‌دستی دارد.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: برنامه‌ریزی برای مستندسازی، استانداردسازی، رتبه‌بندی تولیدات صنایع‌دستی و راهنمایی هنرمندان صنایع‌دستی برای تولید محصولات کاربردی و متناسب با نیاز و ذائقه مخاطب از مسائل مهمی است که باید بیش ‌از پیش به آن توجه شود و با پژوهش‌ها و نیازسنجی می‌توان میزان اشتغال و درآمد این صنعت را در استان افزایش داد.

کرم‌زاده با تأکید بر برجسته‌سازی تعاملات‌ بین دستگاهی در حوزه گردشگری افزود: تکمیل طرح جامع گردشگری و انجام اقدامات لازم توسط دیگر دستگاه‌ها ذی‌ربط برای جذب گردشگران در پایتخت راه ابریشم ایران می‌تواند گردشگری استان سمنان را به جایگاه واقعی خود برساند و مقصد اصلی گردشگران داخلی و خارجی باشد.

وی خاطرنشان کرد: شناسایی، حفاظت و معرفی آثار تاریخی به دلیل ارزش‌هایی است که در میراث ‌فرهنگی وجود دارد و این میراث مخزنی غیرقابل جایگزین و به‌عنوان یک منبع ارزشمند، نقش بسزایی در توسعه پایدار دارد، به همین منظور پژوهش در این راستا می‌تواند در توسعه پایدار و افزایش رونق اقتصادی، اشتغال و ارتقای انطباق اجتماعی در استان مؤثر باشد.

پایان پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول