اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

«میراث دیجیتال» کنار میراث ناملموس و ملموس قرار می‌گیرد

رئیس پژوهشکده ابنیه و بافت‌های فرهنگی و تاریخی پژوهشگاه میراث فرهنگی گفت: موضوع جدیدی به نام «میراث دیجیتال» مطرح است که در سال‌های آینده وارد میراث کشور می‌شود و در کنار میراث ناملموس و ملموس قرار می‌گیرد.

«میراث دیجیتال» کنار میراث ناملموس و ملموس قرار می‌گیرد

 به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علیرضا انیسی، رئیس پژوهشکده ابنیه و بافت‌های فرهنگی و تاریخی پژوهشگاه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی اظهار کرد: ما باید ضمن پاسداری از هدیه گذشتگان، آن‌ها را به نسل آینده خود تحویل دهیم.

وی گفت: امروز در دنیا موضوع جدیدی در زمینه میراث فرهنگی به نام میراث دیجیتال مطرح است که در سال‌های آینده این مبحث وارد میراث کشور ایران می‌شود و در کنار 2 میراث ناملموس و ملموس قرار می‌گیرد که بخشی از جامعه را درگیر خواهد کرد؛ البته در حال حاضر هم تمامی افراد حامل میراث دیجیتال هستند.

رئیس پژوهشکده ابنیه و بافت‌های فرهنگی و تاریخی پژوهشگاه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: میراث فرهنگی در تحکیم هویت اجتماعی و غرور ملی نقش به‌سزایی دارد.

انیسی با اشاره به اینکه حفاظت از میراث فرهنگی امری بسیار مهم است، گفت: حفاظت از میراث فرهنگی تا پایان زندگی بشر ادامه دارد و این امر، تنها وظیفه اداره میراث فرهنگی نیست و تمامی افراد باید برای حفظ این سرمایه ملی تلاش کنند.

پایان پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول