اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

فناوری اطلاعات یکی از پیشران های اقتصادی خراسان‌جنوبی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: حوزه فناوری اطلاعات و ICT به عنوان یکی از پیشران های اصلی اقتصاد استان شناخته شده است.

فناوری اطلاعات یکی از پیشران های اقتصادی خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد اشرفی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی  امروز در جلسه بررسی زمینه های همکاری شرکت مخابرات جهت تسهیل در سرمایه گذاری در استان اظهارداشت: حوزه فناوری اطلاعات و ICT به عنوان یکی از حوزه های حائز اهمیت و دارای ظرفیت مناسب برای تبدیل شدن به یکی از پیشران های اصلی اقتصاد استان شناخته شده و باید از این پتانسیل در راستای ترقی و توسه خراسان جنوبی استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: در تنظیم سند آمایش استان نیز توسعه حوزه ICT به واسطه نقش مؤثر فناوری اطلاعات در افزایش بهره وری و رونق بخشی به سایر حوزه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، علمی، آموزشی و ... ،  مورد توجه مسئولین بخش دولتی و فعالان بخش خصوصی استان قرار گرفته است.  

معاون استاندار خراسان جنوبی ضمن تأکید بر ضرورت ایجاد بسترها و زیرساخت های لازم برای توسعه شرکت های فناور و دانش بنیان در استان، اظهار داشت: وجود پارک علم و فناوری، چهار مرکز رشد واحدهای فناور و نیز فعالیت حدود ۵۰ واحد فناور، شرکت دانش بنیان و استارت‌آپ در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، در صورت حمایت و تهیه زیرساخت های لازم می توانند از پیشران های مهم اقتصادی استان لحاظ شوند.

به گفته اشرفی استارت‌آپ های حوزه  ICT  و فناوری اطلاعات، ۳۷% استارت‌ آپ‌های فعال استان را شامل می شوند.

وی با بیان برخی از ویژگی های استان خراسان جنوبی، شامل موقعیت جغرافیایی و منطقه ای، همجواری با ۶ استان و همچنین کشور در حال توسعه افغانستان، بافت جمعیتی و فرهنگی استان و شرایط اقلیمی و ...گفت: وجود شرکت ها و واحدهای فعال در حوزه فناوری اطلاعات هم از پتانسیل های مغتنم خراسان جنوبی به شمار می روند.  

معاون استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: باتوجه به ظرفیت های مناسب خراسان جنوبی شامل تعداد قابل توجه فارغ التحصیلان دانشگاهی در رشته های مرتبط با فناوری اطلاعات، فعالیت بخش خصوصی توانمند در قالب شرکت ‌های موجود در پارک علم و فناوری و سازمان نظام صنفی رایانه ای استان و نیز داشتن مرز مشترک با کشور در حال توسعه افغانستان، توسعه  حوزه ICT ، یکی از اولویت های مهم استان به شمار می‌آید.

اشرفی افزود: استفاده و بهره برداری از این ظرفیت ها و فرصت های مغتنم در حوزه تولید و عرضه محصولات، تجهیزات و خدمات فاوا،  می تواند موجب رشد و شکوفایی صنایع و خدمات مرتبط با فناوری اطلاعات شده و صادارات به کشورهای همسایه را نیز در پی داشته باشد.

وی متذکر شد: حمایت و سرمایه گذاری شرکت مخابرات می تواند روند تحقق این مهم را تسریع و تسهیل کند.

پایان پیام/۶۹۰۷۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول