اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان: طرح امنیت محله محور در یک هزار و 187 محله اجرا می‌شود

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: 1187 محله در طرح امنیت محله محور با توجه به خصوصیات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی هر محله سطح بندی و اولویت بندی شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان: طرح امنیت محله محور در یک هزار و 187 محله اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سردار حمید علینقیان‌پور فرمانده انتظامی استان اصفهان، صبح امروز در نشست خبری در خصوص گزارش عملکرد یک ماه اخیر نیروی انتظامی در استان اصفهان اظهار کرد: ماموریت اصلی ما تامین نظم و امنیت در مراسم و تعظیم شعائر در حسینیه بزرگ اصفهان است، بهترین لفظی که می‌توان برای استان اصفهان عنوان کرد حسینیه اصفهان است، پلیس خدمت‌گذار در کنار مردم فهیم با آگاهی لازم در حال خدمت‌گزاری است تا این مراسم به بهترین نحو ممکن اجرا شود.

وی افزود: از اهم اقدامات پلیس انتظامی در این زمینه برگزاری جلسات مشترک با هیأت‌های مذهبی در سراسر استان، توجیه و آگاه‌سازی و آموزش در ایجاد نظم، هماهنگی با دستگاه‌های امدادی، نظم و امنیت مراسم، ابلاغ طرح‌های ویژه راهور و اقدامات متعدد در نیروی انتظامی استان است.

علینقیان‌پور در گزارش یک ماه عملکرد نیروی انتظامی تصریح کرد: طرحی با عنوان طرح امنیت محله محور را در نظر گرفته‌ایم که با جمع‌بندی انجام شده، هر محله یک سری خصوصیات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دارد،که در استان ۱۱۸۷ محله را سطح بندی و اولویت‌بندی کردیم.

اجرای بیش از ۲۵۰ طرح در اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: برای همکاران کلانتری و پاسگاه‌ها کارهای خاص آن منطقه را تعریف کرده‌ایم، بیش از ۲۵۰ طرح با موضوعات پیشگیری از جرایم، مواد مخدر، سرقت و سایر موضوعات پلیسی به صورت علمی و اصول جرم‌شناسی تهیه و مورد اجرا گذاشته شده است .

وی اظهار داشت: این اقدامات با حضور متخصصین پلیس استان، در استان و توابع هر شهر انجام گرفته است، ملاقات با معتمدین، ریش‌سفیدان، بزرگان و ائمه جماعات، اساتید دانشگاه و فرهنگیان در این رابطه بوده است.

علینقیان پور ادامه داد: ما یک موضوع امنیت داریم و یک موضوع احساس امنیت، به عقیده بنده احساس امنیت مهم‌تر است، شاید چند مورد مواد مخدر را ما کشف کرده‌ و به نمایش گذاشته‌ایم و آن را در رسانه‌ها انعکاس دادیم، این احساس امنیت در بین مردم ایجاد نمی‌شود چون بعضاً می‌گفتند چه امنیتی این همه مواد مخدر کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان اضافه کرد: جمع‌بندی کردیم احساس امنیت وقتی ایجاد می‌شود که دنبال ساقی باشیم یک موادفروش که مواد را مخفی و توزیع می‌کند دستگیر کنیم، وقتی پیگیر شدیم شاید کمتر از ۱۰۰ گرم هم جمع کردیم ولی احساس امنیت به وجود آمده مورد توجه بود؛ برنامه‌ریزی کردیم دنبال دستگیری خرده فروشان مواد باشیم و این احساس امنیت را ایجاد کنیم .

 وی درباره تاثیر رسانه در ایجاد حس امنیت افزود: رسانه‌های غربی مثلاً رسانه‌های آمریکایی موقعی که قتل گزارش می‌دهند آرام آرام تصویر را از بالا می‌آورند روی زمین، صحنه دوم نوار زرد رنگ را نشان می‌دهند که به مخاطبین این پیام را می‌دهد همه چیز تحت کنترل است، تصویری از کشته شده نشان نمی‌دهد، بلافاصله صحنه‌ای که با سرعت مصدوم را می‌آورد به نمایش می‌گذارند، هنرمندی باید اتفاق بیفتد تا احساس امنیت را به وجود آوریم.

علینقیان پور عنوان کرد: در فرانسه وجود امنیت بنابر اعلام نظر کارشناسان رسمی زیر ۴۰ درصد است ولی احساس امنیت بالای ۸۰ درصد است .ما باید این را در بین مردم ارتقا دهیم و یکی از اهداف طرح محله محور ارتقا احساس امنیت است.

کشف حدود ۴۰۰ فقره سرقت سنگین در اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان  تصریح کرد: در خصوص پدیده سرقت در قالب طرح محله محور ده‌ها طرح تعریف، پیاده و عملیاتی شده است، با کشف حدود ۴۰۰ فقره سرقت سنگین و صدها متهم دستگیر و تحویل مراجع قضائی شده‌اند، چندین فقره سارقین به عنف، انهدام ۲۳ باند سرقت، دستگیری ۲۱۵۸ نفر سارق، کشف بیش از ۱۰۹ میلیارد وجه سرقتی از دستاوردهای این طرح در یک ماه گذشته است.

وی بیان کرد: کشف و جمع آوری سلاح‌های شکاری، دستگیری ۱۵۰ نفر اراذل و اوباش محلی از دستاوردهای اجرای طرح محله محور است و به فضل خدای متعال تا ۲۰ درصد موضوع سرقت در سطح استان کاهش داشته است.

اراذل و اوباش شناسنامه‌دار می‌شوند

علینقیان‌پور درباره اراذل و اوباش و نحوه مواجه با آنها گفت: در بحث اراذل و اوباش سعی کردیم آنها را شناسنامه‌دار کنیم، دقیقاً وضعیت رفت و آمدها را زیر نظر داریم،کوچک‌ترین حرکت و تردد تحت رصد قرار دارد، از همین جا به اراذل و اوباش عرض می‌کنیم اصفهان محل مناسبی برای زندگی نیست و برای کسانی که آسایش مردم را سلب می‌کنند پیشنهاد می‌کنیم اصلاح شوند، اصلاح شوند و اگر قابل اصلاح نیستند محل دیگری را برای زندگی انتخاب کنند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص قاچاق کالا افزود: در زمینه پدیده مبارزه با قاچاق کالا و تاثیری که بر اقتصاد کشور می‌گذارد، کشف مقادیر کالاهای قاچاق، ۱۰۰۰ میلیارد و ۵۹۳ میلیون ریال، دستگیری بیش از ۱۰۰ نفر قاچاقچی اصلی که این‌ها  به صورت باند و شبکه‌ای کار می کردند. توقیف ۹۸ دستگاه خودرو و اقلام زیادی که از این افراد کشف شده از جمله اقدامات بوده است.

وی درباره فعالیت پلیس راهور تصریح کرد: پلیس راه و راهور علاوه بر خدمات پلیسی در زمینه ترافیک جاده‌ای یک سری اقدامات درون شهری انجام داده‌اند.

علینقیان پور درباره پلیس فتا  و عملکرد آن اظهار داشت: همکاران پلیس فتا بیش از ۲۴۰۰ مورد سایت‌های مجرمانه در فضای مجازی  را  شناسایی و برای تعیین تکلیف به مراجع قضائی معرفی کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: علاوه بر آن آموزش‌های عمومی و تهیه محتوای آموزشی برای ارتقا سطح اطلاعات مجازی مردم نیز انجام شده است، پاسخگویی به نیازهای تلفنی، ارائه مشاوره‌های فنی، بایدها و  نبایدهای پلیسی و اجتماعی است که در بیش از ۶۲۴۵ مورد تماس تلفنی شهروندان تنها در تیر ماه اتفاق افتاده است.

وی خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه کشف بیش از ۸۵ درصد جرایم سایبری در استان اصفهان بوده است که با توجه به گستردگی فضای مجازی توفیق خوبی به شمار می رود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول