اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

روکش آسفالت ۴۷ کیلومتر از راه‌های روستایی خراسان‌شمالی

معاون فنی و‌ راه روستایی خراسان‌شمالی گفت: ۴۷.۶ کیلومتر از راه های روستایی خراسان شمالی طی ۳ ماه نخست امسال، با ۱۲۹۶ میلیارد ریال اعتبار احداث و روکش آسفالت شد.

روکش آسفالت ۴۷ کیلومتر از راه‌های روستایی خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، عصر امروز علی ربانی، معاون فنی و‌ راه روستایی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهارکرد: در سه ماهه نخست سال ۲۳.۴ کیلومتر محور روستایی با ۹۳۶ میلیارد ریال اعتبار احداث و ۲۴.۲ کیلومتر محور روستایی با ۳۶۰ میلیارد ریال اعتبار روکش آسفالت شده است.

وی گفت: با اجرای عملیات احداث و روکش در محورهای روستایی طی این مدت ۸ روستا با هزار و ۶۶۲ خانوار از نعمت راه مناسب و آسفالته برخوردار شدند.

معاون فنی و‌ راه روستایی خراسان‌شمالی افزود: در شهرستان شیروان محورهای روستایی برزلان - پیره - جنگاه به طول ۵.۳ کیلومتر و یاسرآباد - مرغزار به طول هفت دهم کیلومتر، در شهرستان جاجرم محور روستایی کلاته شور - قراجه رباط به طول ۴.۵ کیلومتر و در شهرستان اسفراین محور روستایی قنبر باغی به طول ۲.۱۵ کیلومتر و حسن آباد - اردوغان به طول هفتاد و پنج صدم کیلومتر احداث شده است.

وی به احداث ۱.۴ کیلومتر محور روستایی آق چشمه و هشت دهم کیلومتر محور روستایی خرق-بام در شهرستان فاروج اشاره کرد و ادامه داد: در شهرستان راز و جرگلان ۱.۷ کیلومتر محور روستایی گرکز - دویدوخ، در شهرستان گرمه هفتاد و پنج صدم کیلومتر محور روستایی اسلام آباد و در شهرستان مانه و سملقان محورهای روستایی شیرین دره به طول ۱.۵ کیلومتر و نُه دهم کیلومتر محور روستایی حاج غلامرضا احداث شد.

این مقام مسئول همچنین از احداث محورهای روستایی یزدان آباد به طول ۱.۴ کیلومتر، ایوب به طول نُه دهم کیلومتر و قتلیش-پیربز به طول شصت و پنج صدم کیلومتر در شهرستان بجنورد خبر داد و گفت: طی این مدت ۹.۷ کیلومتر روکش آسفالت در محور بجنورد - تخته باشقی - شوقان - سنخواست، ۴.۸ کیلومتر محور روستایی باغلق - آیرقایه در شهرستان راز و جرگلان و ۳ کیلومتر در محور بجنورد - گیفان روکش شده است.

ربانی اظهار داشت: در شهرستان مانه‌وسملقان محور روستایی آرمادلو به طول ۱.۶ کیلومتر، در شهرستان شیروان محورهای روستایی اوغاز، بوانلو و چپانلو به طول ۳.۲۵ کیلومتر  و در شهرستان گرمه محور خرتوت – یموق به طول ۱.۹ کیلومتر روکش شد.

وی اظهار امیدواری کرد: تا پایان تابستان امسال ۴۰ کیلومتر از محورهای روستایی استان آسفالت و ۴۵ کیلومتر روکش می شود.

معاون فنی و‌ راه روستایی خراسان‌شمالی بیان داشت: ۴ هزار و ۶۵۲ کیلومتر راه روستایی در استان وجود دارد که از این تعداد ۲ هزار و ۱۶۸ آسفالت شده و مابقی خاکی است.

ربانی با بیان اینکه متوسط شاخص تعداد روستاهای دارای راه آسفالته در کشور ۸۳.۹ درصد و در خراسان شمالی ۷۵.۸ درصد بوده که استان ۸.۱ درصد از کشور عقب تر است، گفت: همچنین شاخص برخورداری از راه آسفالته در کشور ۵۵.۱ درصد و خراسان شمالی ۴۶.۶ درصد و عقب ماندگی استان نسبت به کل کشور ۸.۵ درصد است.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول