اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

اروپایی‌های قادر به متوقف کردن توجه جهانیان به حقایق قرآن نیستند

امام جمعه ساوه با اشاره به سوزاندن قرآن در برخی کشورها گفت: کشورهای اروپایی مدعی آزادی بیان و حقوق بشر با این نوع نفرت پراکنی‌ها نمی‌توانند انس و توجه بیش از پیش جهانیان به معارف الهی و اسلامی و حقایق قرآن را متوقف کنند.

اروپایی‌های قادر به متوقف کردن توجه جهانیان به حقایق قرآن نیستند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های امروز با اشاره به سالروز اقامه اولین نماز جمعه اظهار کرد: نماز جمعه یک رسانه بزرگی است که با کمترین هزینه بیشترین خدمت را به بشریت ارائه می‌دهد و کارنامه آنها در این زمینه درخشان و بی‌نظیر است.

وی با بیان اینکه معروف گستری و منکر ستیزی در جامعه روح رسالت رسانه‌ای پیامبران است که این ویژگی در نماز جمعه دیده می‌شود افزود: نماز جمعه تریبونی است که برای نظام اسلامی کم هزینه اما پر کاربرد است و هیچ دیوار و حفاظی بین گوینده و شنونده وجود ندارد.

امام جمعه ساوه در ادامه با اشاره به فرارسیدن ایام عزای حسینی بیان کرد: قیام حضرت اباعبدالله الحسین در مقابل حکومت اجبار اموی، درس مقاومت و ایستادگی را به بشریت آموخت و راه نجات از ستم زورگویان و زیاده خواهی سلطه جویان را برای همه اعصار نشان داد.

رحیمی افزود: انقلاب اسلامی که الهام گرفته از قیام عاشورا است و با شکست استبداد داخلی، نبرد با استکبار جهانی را سرلوحه حرکت خویش قرار داده ، بدون تردید حیات ۴۴ ساله خود را مرهون اهل بیت، سید الشهدا، امام حسین(ع) ، عاشورا، دسته های عزاداری، هیات، مساجد و منابر و... می‌داند و امتداد این راه بدون تمسک به همین اسطوره ها غیرممکن است.

وی با تاکید بر اینکه برخی پیام های عاشورا برای ملت‌های مقاومت پیام‌های زیادی دارد گفت: سازش و تسلیم در برابر حکام ظالم و نالایق، در قاموس اسلام و آل الله جایی ندارد و ایستادگی در برابر دشمنان اسلام هزینه دارد که هزینه‌هایی که امام سوم شیعیان با جان و مال و فرزند و همه آنچه در دنیا داشت پرداخت کرد.
وی با تاکید بر اینکه از دشمن ولو با عده زیادی نباید هراس داشت گفت: رعب و ترس از خصایص منافقین و افراد سست ایمان است و دشمن در صورتی که این را در چهره ملت‌ها ببیند با هر ابزاری از جمله تحریم اقتصادی بدنبال وادار کردن ملت‌ها به تسلیم شدن می‌شود.

خطیب جمعه ساوه با تاکید بر اینکه دشمنان اسلام برای رسیدن به اهداف خود از هیچ خیانت و حمایتی فروگذار نکردند گفت: در مسیر مقاومت و نبرد با استکبار این پیام را به دشمن میدهیم که از مرگ و جان دادن ابایی نداریم و مرگ با عزت و شرف بر زندگی زیر بار زور و ذلت ارجحیت دارد.

رحیمی با اشاره به اینکه مذاکره امام حسین(ع) که از روی نیاز بلکه برای رفع تحریم‌ها بود گفت: جبهه مقاومت مقتدر و مظلوم به تکلیف خود عمل کرده، ولو آنکه در شرایط نابرابر و دشوار باشد. جبهه باطل حتی اگر به ظاهر پیروز میدان باشد، قطعاً به اهداف خویش دست نیافته و بازنده این دنیا و آخرت است.

وی با بیان اینکه جبهه مقاومت اگر به ظاهر‌ هم شکست بخورد ناشی از قدرت دشمن نیست گفت: برخی از این شکست‌ها ناشی از خیانت داخلی‌ها و تردید آفرینی عده‌ای سست ایمان است و این خیانتکاران در هر کشوری وجود دارند.

امام جمعه  ساوه با اشاره به هتک حرمت به قرآن کریم نیز گفت: ما نمازگزاران این خیانت و حمایتی صهیونیستی و آمریکایی تکرار هتک حرمت به قرآن کریم و توهین مجدد به مقدسات اسلامی در کشور سوئد را به شدت محکوم می‌کنیم و مسئولیپ کامل عواقب تحریک احساسات مسلمانان در جان را مستقیما متوجه مقامات این کشور می‌دانیم.

رحیمی افزود: کشورهای اروپایی مدعی آزادی بیان و حقوق بشر با این نوع نفرت پراکنی‌ها نمی‌توانند انس و توجه بیش از پیش جهانیان به معارف الهی و اسلامی و حقایق قرآن را متوقف کنند.

وی خاطرنشان کرد: کشورهای اروپایی و مقامات آنها که با بی‌مسئولیتی و عدم انجام وظایف خود و حمایت از مشتی عناصر صهیونیست، شرایط ایجاد این وضعیت را فراهم کردند، بدانند سیلی محکمی از کشورهای اسلامی و جامعه مسلمانان خواهند خورد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول