اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

خسروپناه: کوتاهی مدیران در اجرای مصوبات شوراهای فرهنگ عمومی ترک فعل است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مدیرانی که مصوبات شوراهای فرهنگ عمومی را عملیاتی نکنند، مرتکب ترک فعل می‌شوند.

خسروپناه: کوتاهی مدیران در اجرای مصوبات شوراهای فرهنگ عمومی ترک فعل است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک،  حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسرو پناه ظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی اظهار کرد: اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی توسط دستگاه‌ها و نهادها امری ضروری است و لازم‌الاجراست و کوتاهی مدیران در اجرای مصوبات ترک فعل است.

وی تصریح کرد: شورای عالی فرهنگی باید به قرارگاه فرهنگی تبدیل شده و بر اساس وضع موجود و اولویت‌ها برنامه‌ریزی داشته باشد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به هجمه دشمنان به فرهنگ این آب و خاک بیان کرد: حمله به اعتقادات نسل جوان یکی از توطئه‌هایی است که دشمنان لحظه‌ای از آن غفلت نمی‌کنند، که باید در برابر این توطئه با نقشه وارد عمل شد و آن را خنثی کرد.

خسرو پناه گفت: یکی از ایراداتی که در سال‌‌های گذشته نسبت به شورای فرهنگی کشور وجود داشت، نگاه به این شورا بود که اگر می‌خواهیم این شورا اثربخشی خود را داشته باشد باید نوع نگاه به این شورا تغییر کند.

وی ادامه داد: قرارگاه باید بعد از تدوین سند راهبری و نظارت کند، قرارگاه یعنی مقابله با جنگ واقعی از جنس شناختی و فرهنگی است؛ باید در مقابل دشمن آرایش جنگی بگیریم که البته اقتضائات خاص خود را دارد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: جنگ تحمیلی با حمایت کشورهای دنیا علیه ایران آغاز شد و همان زمان برای ایستادگی در برابر این دشمنان قرارگاه تشکیل شد؛ امروز هم باید قرارگاه فرهنگی در مقابل جنگ شناختی دشمن فعال باشد.

خسروپناه خاطرنشان کرد: شورای عالی فرهنگی نقشه مهندسی فرهنگی را تدوین کرده است؛ باید کار قرارگاهی صورت بگیرد و اقدامات بر اساس رصدخانه فرهنگی و وضعیت موجود قدم به قدم پیش برود.

وی با انتقاد از اجرایی نشدن برخی مصوبات شورای عالی فرهنگی ادامه داد: وقتی شورای تأمین استان مصوبه می‌دهد تمام دستگاه‌ها مکلف به اجرای آن هستند اما برخی مصوبات فرهنگی منصوب نمی‌شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: ما از استان‌ها سند نمی‌خواهیم بلکه عملیات می‌خواهیم، باید آسیب‌شناسی در بخش فرهنگ صورت بگیرد و متناسب با آن راهکار ارائه شود.

خسروپناه گفت: استان مرکزی استانی صنعتی است که می‌شود از این ظرفیت استفاده کرد، هر کارخانه یا کارگاهی بخشی از بودجه خود را صرف فرهنگ‌سازی کند و برای کارمندان خود کار فرهنگی انجام دهد.

وی با بیان اینکه اگر در جایی نتیجه لازم را نگرفته‌ایم قطعاً تشخیص درستی ندادیم، فرزندان ما نیاز به آموزش و توجه دارند، اضافه کرد: سفرهای استانی تا پایان تابستان به اتمام می‌رسد و موانع و مشکلات احصا می‌شود و در دور بعدی سفرها پروژه‌هایی تعریف و عملیاتی خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز گفت: چالش ریشه دار و عمیقی در ۲۰۰ سال گذشته داشتیم، این چالش اسلام و دنیای غرب بوده است و در این مدت علمای بزرگی همچون اسدآبادی ها، مدرس ها و... حرکت و قیام کردند.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی اظهار کرد: بزرگان ما در مقابله با اینکه اقتصاد و فرهنگ، فرهنگ و ادبیات ما تحت حاکمیت غرب باشد، ایستادگی کردند.

وی افراد انگشت‌شماری هم در دنیای اسلام و حتی کشور بودند که از غرب تبعیت می‌کردند افزود: دنیای غرب با تاسیس دانشگاه و جذب دانشجو در تلاش است سیستم‌های خود را بر اسلام و خاورمیانه تحمیل کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: انقلاب با بیداری اسلامی موجب شد دنیای اسلامی و بیداری اسلامی به پا خیزد و مسیر جدیدی را ترسیم کند.

دری نجف‌‌آبادی ادامه داد: امروز امانت دار گنجینه با عظمت ۱۴۰۰ ساله هستیم و رسالت بزرگی است که باید به دوش بکشیم؛ از طرفی باید به صورت بنیادین از طرفی آرمان‌های بزرگ علوی و اسلامی را حاکم کنیم و از طرفی بتوانیم با چالش‌هایی که از طرف غرب با تکنولوژی‌ها و برنامه‌هایی که نسبت به دنیای اسلام دارند، مقابله کنیم.

وی اضافه کرد: باید مراقب بود ذوب در خواسته‌های آنان نشویم و فریبشان را نخوریم و عظمت خود را به بیگانگان نفروشیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: باید بتوانیم امنیت و حریت و آزادمنشی را در چارچوب اسلامِ تقوا، اسلام سربلندی با قدرت پاسداری کنیم.

دری نجف آبادی گفت: دانشگاه‌های امروز با چند سال قبل تفاوت دارد، فضای مجازی، کرونا و مسائل از این قبیل تاثیرات بر دانشگاه گذشته است؛ در پیچ تاریخی هستیم و نباید عفلت کنیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول