اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

اشتغال بیش از یک هزار ایلامی در تعاونی های بهره برداری از فرآورده های جنگلی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: تعاونی های بهره برداری از فرآورده های جنگلی توان بکارگیری یک هزار و 450 نفر را در موقع برداشت محصول جنگلی دارند.

اشتغال بیش از یک هزار ایلامی در تعاونی های  بهره برداری از فرآورده های جنگلی

 ابراهیم پیرزادیان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام ظهر چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت:  ۱۲۲ شرکت تعاونی بهره برداری از فرآورده های جنگلی در استان فعال است که این شرکت های تعاونی در سال هایی که بهره برداری از جنگل و مرتع به صورت متناوب صورت می گیرد امکان اشتغال برای یک هزار و ۴۵۰ نفر نیرو در استان را دارد.

وی افزود: در راستای حفظ و حراست و احیای منابع طبیعی استان ایلام این تعداد شرکت تعاونی فعال وجود دارد تا علاوه بر حفاظت از منابع طبیعی در احیا و بهره برداری از آن تلاش کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام احیای منابع طبیعی به مردم در قالب تعاونی‌های فعال را تجربه ای موفق دانست و ادامه داد: بهترین نوع حراست و برقراری امنیت، استفاده از ظرفیت مردم است.

وی اظهار کرد: همه ساله از سوی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور سیاست‌های بهره برداری از محصولات جنگلی و مرتعی تهیه و به استان‌ها ابلاغ می‌شود که در سیاست‌های ابلاغی نوع گیاهان قابل برداشت در سه بخش برداشت ممنوع، مجاز مشروط و مجاز با نظارت تقسیم‌بندی شده است.

پیرزادیان یادآور شد: تعاونی‌های بهره‌برداری برای ادامه فعالیت خود باید در حفاظت، احیا، توسعه و بهره‌برداری اصولی از عرصه‌های طبیعی با اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان همکاری داشته باشند.

وی تصریح کرد: در راستای مجوزهای اخذ شده بهره برداری از درختان بنه و به منظور نظارت بر حسن انجام بهره برداری فنی و اصولی از درختان بنه امسال نظارت بر بهره برداری از این درختان با همکاری کارشناسان نظام مهندسی و منابع طبیعی انجام می گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام اضافه کرد: مردم اگر هرگونه تخلف یا برداشت بی‌رویه گیاهان دارویی را مشاهده کردند با سامانه گویای ۱۵۰۴ و ۱۳۹ تماس بگیرند و موارد را گزارش دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس، استان ایلام یکی از استان‌های غنی و برخوردار از منابع طبیعی است و این منابع خدادادی، غنی و بکر نیازمند نگهداری، حفظ و حراست به صورت ویژه است.

۶۴۰ هزار هکتار از اراضی طبیعی استان را جنگل تشکیل داده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول