اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

مذاکره اقتصادی استاندار مازندران با استاندار ولگاگرد روسیه

استاندار مازندران در سفر به روسیه با استاندار ولگراد دیدار کرد و گفت: برای گسترش روابط باید سازوکار مالی منحصر به دو استان را ایجاد کنیم تا مسیر بزرگترین کریدور اقتصادی باز شود.

مذاکره اقتصادی استاندار مازندران  با استاندار ولگاگرد روسیه

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سید محمود حسینی پور در جلسه کاری هیأت تجاری مازندران و ولگاگراد به ریاست استانداران دو استان در استانداری ولگا گراد روسیه، اظهار کرد: در گذشته پیشنهاداتی به استانداری مازندران ارائه شد اما جدی گرفته نشد، اما بنده به‌عنوان استاندار مازندران از طرف رئیس جمهور برای انعقاد هر گونه قرارداد اختیار تام دارم.

وی افزود: ما پشتوانه ۱۰۰ درصدی رئیس جمهور را داریم حتی اگر لازم شد برای تعمیق روابط با کشورهای همسایه می‌توانیم روادید را برداریم.

حسینی‌پور اعلام کرد: ما در حال حاضر درک عمیقی از وضعیت کشور روسیه داریم و این مشکلاتی که ناشی از تحریم دارید ۴۴ سال است که با آمریکایی‌ها داریم و در حال مبارزه هستیم.

استاندار مازندران تاکید کرد: کشور روسیه در طول این سال‌ها همواره در کنار دولت ایران بود و کمک‌های زیادی در مجامع بین‌المللی به ما کرد و ما اکنون آمادگی حداکثر کمک را داریم که در این کریدور بتوانید فعالیت‌های اقتصادی خود را همچون گذشته انجام بدهید.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در برنامه داریم که سازوکار مالی منحصر به دو استان را ایجاد کنیم تا مسیر بزرگترین کریدور باز خواهد شد، در این سفر نیاز به کار دیگری نداریم.

وی گفت: در طول سه ماه طی رفت و آمدهای اعضا افراد می‌توانند ظرفیت‌های مازندران را بررسی کنند و راهبردی تعریف شود که در این راهبرد از ظرفیت‌های فراگیر دو استان بهره‌مند خواهیم شد.

حسینی‌پور خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته ظرفیت‌هایی را شناسایی کردیم و نیازمندی‌های خودمان را هم احصا کردیم می‌توانیم پیرامون این نیازمندی‌ها با روسیه همکاری داشته باشیم.

گفتنی است؛ این سفر در راستای سیاست دولت سیزدهم و ایجاد تعامل و دیپلماسی را با کشورهای همسایه در دستور کار قرار داده شد، با توجه به پیشینه تاریخی روابط ایران و روسیه، در این سفر فرصت‌های اقتصادی ۲ کشور به خصوص مازندران با کشور روسیه و فعال کردن کریدور شمال جنوب احصا خواهد شد.

پایان پیام/۸۶۰۴۸/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول