اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

سعدآباد با رونمایی از مرثیه محتشم کاشانی به استقبال ماه محرم رفت

نمایشگاه «باز این چه شورش است که در خلق عالم است» با رونمایی از اثر «عمادالکتاب» در موزه خط و کتابت میرعماد و به مناسبت فرارسیدن ماه محرم، در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد گشایش یافت.

سعدآباد با رونمایی از مرثیه محتشم کاشانی به  استقبال ماه محرم رفت

به گزارش خبرگزاری فارس، به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری ماه محرم نمایشگاهی با عنوان «باز این چه شورش است که در خلق عالم است» با رونمایی از دو اثر فاخر هنر خوشنویسی «عمادالکتاب» در موزه خط و کتابت میر عماد، واقع در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد افتتاح شد.

این نمایشگاه که با حضور سید حسین علوی مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد و اساتید هنر خوشنویسی ایران و علاقمندان گشایش یافت؛ شامل 20  اثر فاخر است که 3 اثر از «میرزا محمد رضا کلهر» استاد عماد و 3 اثر از «استاد علی اکبر خان کاوه» شاگرد عمادالکتاب و مابقی از آثار خود اوست. از آثار به نمایش گذاشته شده 2 اثر ارزشمند  به موزه خط و کتابت میرعماد اهدا گردیده که برای نخستین بار به معرض نمایش عموم قرار می گیرد. همچنین یک نسخه از شاهنامه نفیس امیر بهادری با تکنیک چاپ سنگی بخط مرحوم عماد الکتاب نیز به معرض نمایش گذاشته شده است. 

به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری محرم و صفر، مضمون یکی از آثار ارزشمند متعلق به استاد مهدی عتیقی مقدم بخط مرحوم عماد الکتاب با کتابت مرثیه محتشم کاشانی «باز این چه شورش است که در خلق عالم است»،به شیوه سیاه مشق رونمایی شد و مورد توجه اساتید و علاقمندان قرار گرفت.

این رویداد فاخر با مشارکت و همکاری اساتید و مجموعه داران و حافظان آثار نفیس و ارزشمند هنر خوشنویسی و کتابت از جمله استاد مهدی عتیقی مقدم، آقای دکتر حمید رضا قلیچ خانی، آقای مجید قیصری نگارخانه دال، برای اولین بار در این موزه برگزار می گردد.

این نمایشگاه تا پانزدهم مرداد ماه مصادف با اربعین حسینی برای عموم قابل بازدید است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول