اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

آیت الله عابدینی: «شورای نگهبان» حافظ ولایت، ارزش های متعالی و آرمان های شهدا است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: مجموعه شورای نگهبان در حقیقت همان محافظان نماز هستند، اینها محافظان ولایت، امامت، ارزش های متعالی و آرمان های شهدا هستند.

آیت الله عابدینی: «شورای نگهبان» حافظ ولایت، ارزش های متعالی و آرمان های شهدا است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، عباسعلی کدخدایی عضو حقوقدان و رئیس پژوهشکده شورای نگهبان عصر امروز با آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین دیدار و گفت وگو کرد.

آیت الله عابدینی در این دیدار که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین برگزار شد، اظهار کرد: خداوند به شما امکانات، نفوذ کلام، بصیرت، تدبیر و خدمت به اسلام را عنایت کرده تا در اقامه نماز کوشا باشید.

وی ادامه داد: نماز ستون دین است و باید اقامه شود، نماز اقامه می شود تا بار سنگین یک مجموعه را به دوش بگیرد، بنابراین هر کجا هر خلل، سستی و کجی پیش می آید می بینیم که در آنجا نماز و دین اقامه نشده است.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: از سوی دیگر از روایات به خوبی بر می آید که ولایت ستون نماز است، امام باقر (ع) نماز، روزه، حج، زکات و ولایت را به عنوان ارکان اصلی دین معرفی کرده اند، ایشان فرموده اند اگر کسی همه شب ها را نماز بخواند، همه روزها را روزه بگیرد، همه ساله به حج تمتع برود و همه اموالش را در راه خدا انفاق کند اما امام و ولیّ خود را نشناسد ذره ای ثواب نزد خدا ندارد و حتی از اهل ایمان هم به حساب نمی آید.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: این حدیث نشان می دهد یک جوهره و ذاتی باید نماز را سر پا نگه دارد و آن امام و ولیّ است.

وی خاطرنشان کرد: خدای متعال در آیه 9 سوره مؤمنون فرموده «وَالَّذِینَ هُمْ عَلَى صَلَوَاتِهِمْ یُحَافِظُونَ»، یعنی (آنان که بر نمازهای شان مواظبت می نمایند)، مجموعه شورای نگهبان در حقیقت همان محافظان نماز هستند، اینها محافظان ولایت، امامت، ارزش های متعالی و آرمان های شهدا هستند.

آیتالله عابدینی تأکید کرد: در استان ما الحمدلله ترکیب اعضای شورای نگهبان علیرغم اینکه فشارهای زیادی بر آنها وارد می شود، خیلی با اعتماد است، ما به آن ها اعتقاد و اعتماد داریم، این ها افرادی هستند که روی ایمان و ارزش ها کار کرده اند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: خداوند در آیه 182 سوره اعراف فرمود «وَالَّذِینَ کَذَّبُوا بِآیَاتِنَا سَنَسْتَدْرِجُهُمْ مِنْ حَیْثُ لَا یَعْلَمُونَ»، یعنی (کسانى که آیات ما را تکذیب کردند به تدریج از جایى که نمى‏دانند گریبان شان را خواهیم گرفت)، این واقعیت نسبت به کسانی وجود دارد که به مرور زمان سخت پوست میشوند، برای مثال کسانی نماینده شده و تجربه هایی به دست آورده اند و از این تجارب استفاده می کنند و رقبا را پس می زنند، گویا سمع، بصر و فؤادی که خدا داده تا بصیرت و بینایی پیدا کنند و تفاوت بین انسان و سایر موجودات مشخص شود، کمرنگ می شود.

وی یادآور شد: خداوند می فرماید عین، اُذُن و قلب بین انسان و حیوان مشترک است اما بصر، سمع و فؤاد مخصوص انسانهاست، بخاطر این ها باید شکرگزار بود، خداوند در آیه 78 سوره مؤمنون نیز میفرماید «وَهُوَ الَّذِی أَنْشَأَ لَکُمُ السَّمْعَ وَالْأَبْصَارَ وَالْأَفْئِدَةَ قَلِیلًا مَا تَشْکُرُونَ»، یعنی (اوست آن کسی که برای شما گوش و چشم و دل پدید آورد، چه اندک سپاسگزارید).

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: خداوند در آیه 179 سوره اعراف فرمود (در حقیقت بسیارى از جنیان و آدمیان را براى دوزخ آفریده‏ایم چرا که دل هایى دارند که با آن حقایق را دریافت نمی کنند و چشمانى دارند که با آنها نمی‏بینند و گوش هایى دارند که با آنها نمى‏شنوند آنان همانند چهارپایان بلکه گمراه‏ترند آری آنها همان غافل‏ ماندگانند).

آیت الله عابدینی افزود: با توجه به این آیات می بینیم که برخی ها به مرور زمان خشن و سخت پوست می شوند، گوش و دلشان جای دیگری است، گویا ارزش ها دیگر برایشان ارزشی ندارد و با ارزش ها بازی می کنند، اتفاقاتی می افتد که اصلاً در شأن انقلاب ما و آرمان های قرآنی و شهدا نیست.

وی عنوان کرد: گاهی آدم گناه می کند و جهنمی می شود اما گاهی آدم آنقدر گناه می کند که خودش تبدیل به جهنم می شود، این آدم مثل جهنم سیار است که در قیامت او را به جهنم ثابت می برند، آن موقع دیگر پشیمانی فایده ای ندارد.

امام جمعه قزوین بیان کرد: گاهی افراد طوری می شوند که آیات صریح قرآن، روایات صریح معصومین و فرمان صریح رهبر فرزانه انقلاب را مورد اعتنا قرار نمی دهند، این همان سخت پوست شدن است.

وی تأکید کرد: امام عسکری (ع) فرمودند هیچ آدم عزیزی حق را رها نکرد، مگر آنکه ذلیل شد و هیچ آدم ذلیلی به حق نچسبید، مگر آنکه عزیز شد.

آیت الله عابدینی تصریح کرد: شورای نگهبان فقط این نیست که صلاحیت یک نفر را تأیید یا رد کند، باید اینطور باشد که آن آدم با نگاه های رهبر حکیم انقلاب همراه باشد، ما عصاره نگاه های انبیاء (ع) و ائمه اطهار (ع) را در کلام رهبر معظم انقلاب می بینیم، گاهی افرادی به مجلس شورای اسلامی وارد می شوند که کاملاً دیدگاه ها و چشم اندازهای متفاوتی با رهبر حکیم انقلاب دارند، به جای اینکه حامی دین، انقلاب و آرمان های دینی باشند در نقطه مقابل قرار می گیرند، البته تعداد اینها قلیل است اما اثر منفی شان آزاردهنده است.

امام جمعه قزوین یادآور شد: بنابراین شورای نگهبان بستری برای تحقق آرمان های قرآنی و منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است که قرآن شناس و دین شناس بوده و ظهور منجی عالم بشریت را بسترسازی می کنند و به خوبی عزت و اقتدار اسلام را در دنیا نشان می دهند.

در ابتدای این دیدار عباسعلی کدخدایی عضو حقوقدان و رئیس پژوهشکده شورای نگهبان اظهار کرد: دشمن همواره به دنبال ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و از هر طریقی تلاش کرده خدشه ای به چهره نورانی این نظام وارد کند که خوشبختانه با پشتیبانی های مردم، هدایت های مقام معظم رهبری و الطاف الهی موفق نشده است.  

وی ادامه داد: انتخابات به عنوان یکی از شاخص های نظام جمهوری اسلامی ایران در تمام دنیا شناخته شده و افتخار ما این است که مردم خوب ما پشتیبان این نظام بوده و هستند و انشاءالله خواهند بود که یکی از مصادیق آن انتخابات است.  
رئیس پژوهشکده شورای نگهبان خاطرنشان کرد: استان قزوین به خاطر مردان بزرگی که داشته، استان بزرگی است، مردانی نظیر شهید رجایی، شهید بابایی، حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی و خیل کثیری از علما که در این استان رشد کرده و زیسته اند، ما این استان را به بزرگی خدمتگزارانش به اسلام و انقلاب می شناسیم.

گفتنی است محمدتقی صفری، رئیس دفتر نظارت و بازرسی استان قزوین نیز گزارشی از برنامه های شورای نگهبان در استان قزوین ارائه کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول