اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

فارس من | چرا سؤالات کنکور از کتب درسی نیست؟

برخی کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی در این سامانه خواستار طراحی سؤالات کنکور از متن کتب درسی شدند.

فارس من | چرا سؤالات  کنکور از کتب درسی نیست؟

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس برخی کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی در این سامانه خواستار طراحی سؤالات کنکور از متن کتب درسی شدند.

این کاربران در پویش خود آورده‌اند:

«متاسفانه سال‌هاست برخی سؤالات کنکور از متن کتاب‌های به اصطلاح کمک درسی و گران قیمت یا نمونه‌های سؤالات ارائه شده در دوره‌های نجومی موسسات و آموزشگاه‌ها استخراج و طراحی می‌شود. لذا از رئیس جمهور، دولت و مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم در شناسایی و مجازات این افراد به مسؤولیت خود در مجازات متخلفین عمل کرده و ترتیبی اتخاذ کنید تا سؤالات فقط از کتب درسی طراحی شود.»

یکتا مقدم سردبیر این پویش سامانه فارس من در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: این بی‌عدالتی کنکور محسوب می‌شود بنده به عنوان داوطلب کل سال کتاب را می‌خوانم اما در کنکور تست‌هایی را مشاهده کرده‌ام که در کتب درسی ما نبوده‌ است، این تعجب آور است چرا تست‌ها اصلا از کتاب درسی نیامده است.

وی افزود: کنکور مهارت‌های تست زنی می‌خواهد، باید راه‌ حل‌های کوتاه بلد باشی تا بتوانی در کنکور رتبه خوبی کسب کنی. در دو دهه قبل  ۷۰و ۸۰ کتب درسی را که مطالعه ‌می‌کردید حالا چطور کنکوری‌ها با خواندن کتب درسی موفق شوند؟

مقدم گفت: اگر داوطلب گروه علوم تجربی باشید، برای کتاب زیست می‌توانید از روی کتاب‌ مطالعه کنید و درصدی در کنکور بزنید اما اگر ریاضی و فیزیک، شیمی از کتاب بخوانید نمی‌توانید در کنکور درصد بالایی بگیرید.

سردبیر این پویش در پایان گفت:کنکور رقابت ثانیه‌ها است و تنها سطح علمی نیست، افرادی بودند که سطح علمی بالایی داشته اما به دلیل کمبود وقت نتوانستند در رشته مورد علاقشان قبول شوند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول