اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

تسلا بعد از 2 سال تاخیر اولین سایبرتراک را ساخت

شرکت تسلا که به دلیل کمبود قطعات با مشکل تولید مواجه بود، اکنون اعلام کرده بالاخره خودروی تمام الکتریکی سبک وانت خود را تولید کرده است.

تسلا بعد از 2 سال تاخیر اولین سایبرتراک را ساخت

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، تسلا در توییتی اعلام کرد پس از 2 سال تاخیر، اولین سایبرتراک خود را در کارخانه خودروهای الکتریکی تگزاس ساخته است.

ایلان ماسک، بنیانگذار تسلا، این وانت را در سال 2019 معرفی کرد، جایی که طراح خودرو شیشه های ظاهراً نشکن (شیشه زرهی) آن را شکست. از آن زمان به بعد این شرکت زمان بندی تولید را عقب انداخته و ماسک سال گذشته کمبود و مشکل تامین قطعات را به عنوان دلیل راه اندازی با تاخیر سایبرتراک در سال 2023 ذکر کرده بود.

ماسک در جلسه ماه می(اردیبهشت -خرداد) گفت که تسلا مایل است بسته به تقاضا، سالانه یک چهارم میلیون دستگاه سایبرتراک تولید کند.

راه اندازی سایبرتراک به تسلا یک خودروی برقی در یکی از سودآورترین بخش های ایالات متحده می دهد. زیرا رقیب پیکاپ‌های برقی مانند فورد موتور و ریوین خودرو مدل‌هایی را در تعداد محدودی عرضه کرده‌اند.

رویترز سال گذشته گزارش داد که تسلا قصد دارد تولید انبوه سایبرتراک را در پایان سال 2023 آغاز کند. سایبرتراک یک خودروی تمام الکتریکی در سبک وانت است که توسط تسلا طراحی و ساخته می‌شود.

تسلا به دلیل ادعاهای خودران تاکنون توسط چندین آژانس و افراد مورد بررسی و شکایت قرار گرفته است. وزارت ترابری آمریکا تحقیقات ویژه ای را در مورد تسلا جهت تصادفات مربوط به اتوپایلوت آغاز کرده بود. دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا هم تسلا را به تبلیغات دروغین متهم کرده و رانندگان از این شرکت به دلیل بازاریابی فریبکارانه شکایت کردند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول