اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

۳۴ سانتی‌مترمربع، سرانه ورزشی هر دانش‌آموز

رئیس گروه فضا‌ها و تجهیزات ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: حداقل فضای مورد نیاز برای فعالیت دانش‌آموزان ۵۰ سانتی‌متر است اما سرانه ورزشی دانش‌آموزان کشور ۳۴ سانتی‌مترمربع است.

۳۴ سانتی‌مترمربع، سرانه ورزشی هر دانش‌آموز

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمود خدابخشی، رئیس گروه فضا‌ها و تجهیزات ورزشی وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری به مناسبت میزبانی اصفهان در مسابقات کشوری فوتسال فرهنگیان اظهار داشت: در مسابقات ورزشی فرهنگیان سال گذشته ۱۴۰ هزار و ۳۰ نفر در رشته‌های مختلف به رقابت پرداختند، در بخش منطقه‌ای ۱۵۱ هزار و ۹۴ نفر، در بخش استانی ۳۳ هزار و در بخش کشوری ۲۵۰۶ نفر به مسابقات نهایی راه یافتند‌.

وی افزود: در مجموع ۱۷۷ هزار نفر شرکت‌کننده داشتیم، این مسابقات از ۱۵ تا ۲۶ تیر ماه ادامه خواهد داشت، در بخش آقایان فوتسال زیر و بالای ۴۰ سال، بسکتبال ۳ نفره، والیبال، تنیس‌روی میز و بدمینتون را داریم؛ در بخش بانوان نیز مسابقات والیبال، بسکتبال ۳ نفره، تنیس‌روی میز و بدمینتون برگزار می‌شود.

۳۴ سانتی‌مترمربع، سرانه ورزشی دانش‌آموزان کشور

خدابخشی با بیان اینکه سرانه ورزشی دانش‌آموزان کشور ۳۴ سانتی‌مترمربع است، خاطرنشان کرد: حداقل فضای مورد نیاز برای فعالیت دانش‌آموزان ۵۰ سانتی‌مترمربع است؛ آموزش و پرورش به تنهایی از عهده تامین فضای مورد نیاز بر نخواهد آمد و بر اساس سند تحول بنیادین تمامی دستگاه‌ها باید کمک کنند که این اتفاق به صورت کمرنگ رخ داده است.

رئیس گروه فضا‌ها و تجهیزات ورزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان این نکته که عمده فضا‌های ورزشی پس از انقلاب اسلامی احداث شده است، گفت: ۵۶۰۰ باب مکان ورزشی در داخل و خارج مدارس وجود دارد که سیاست آموزش و پرورش ساختن فضای ورزشی در داخل مدارس است.

اولویت طرح شهید سلیمانی مدارس کم‌برخوردار، دخترانه و ابتدایی

وی افزود: مهارت‌های دانش‌آموزان در کلاس‌های درس تربیت‌بدنی تقویت می‌شود، طرح شهید سلیمانی از سال ۱۴۰۰ آغاز شده و قرار شد تا ۲۱۰۰ باب فضای ورزشی آماده شود که از این تعداد، ۱۷۰۰ باب به مرحله بهره‌برداری رسیده است؛ اولویت اجرای این طرح نیز در مدارس کم‌برخوردار، دخترانه و ابتدایی است.

خدابخشی گفت: هر مدرسه نوساز که بالای ۶ کلاس داشته باشد، باید در آن فضایی متناسب با درس تربیت‌بدنی ایجاد شود که این متفاوت با زنگ ورزش است.

پایان پیام/۶۳۱۳۴/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول