اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

تشریح جزئیات طرح ساحلی بندرانزلی

فرماندار بندر انزلی از ۶۸ نقطه خطرآفرین و شنا ممنوع در این شهرستان خبرداد و گفت: ناجیان غریق در مناطق شهری توسط شهرداری و در مناطق روستایی توسط دهیاری‌ها مدیریت می‌شوند و در حال حاظر ۱۴۰ ناجی در مناطق خطرآفرین ساحلی این شهرستان مستقر هستند.

تشریح جزئیات طرح ساحلی بندرانزلی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرانزلی، محمد پورخوش سعادت امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه خط ساحلی انزلی به طول ۴۷ کیلومتر بوده که از این میزان، ۳۵ کیلومتر قابلیت بهره‌برداری توسط مردم را دارد، اظهار کرد: در این ۳۵ کیلومتر ساحل ۲ طرح عمومی و طرح دریا پیش‌بینی شده و یکی از این ۲ طرح انتهای خیابان پاسداران در پارک شهرداری و دیگری هم در محدوده منطقه آزاد قرار دارد. 

وی با بیان اینکه ۲ طرح خصوصی در شهرستان وجود دارد که خدمات عمومی ارائه می‌دهند، گفت: یکی از این ۲ طرح متعلق به مجتمع ذوب آهن، بعد از بندرانزلی در مسیر رضوانشهر و دیگری مربوط به مجتمع شهید مطهری در مسیر رشت به بندرانزلی واقع شده است. 

فرماندار بندرانزلی از ۶۸ نقطه خطرآفرین و شنا ممنوع در این شهرستان خبرداد و بیان کرد: ناجیان غریق در مناطق شهری توسط شهرداری و در مناطق روستایی توسط دهیاری‌ها در حال مدیریت هستند و همچنین در حال حاظر ۱۴۰ ناجی در مناطق خطرآفرین ساحلی این شهرستان طی ایام تابستان مستقر هستند. 

پورخوش سعادت با بیان اینکه خوشبختانه امسال تاکنون مورد غرقی نداشته‌ایم و با جدیت در مناطق خطر آفرین به دنبال سلامت مردم و جلوگیری از غرق شدگی می‌باشیم، گفت: بیشتر موارد غرقی سال‌های قبل در ساعات غیر استقرار ناجیان قبل از هشت صبح و بعد از ۹ شب رخ داده و متاسفانه جریانات شکافنده دریای خزر باعث غرق شدگی و فوت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه افرادی که به فنون شنا آشنا نیز هستند ولی با جریانات دریای خزر آشنایی ندارند نیز به کام مرگ می‌روند، افزود: از مهمانان سراسر کشور میخواهیم اخطار و توصیه ناجیان غریق را جدی گرفت و به زمان حضور در ساحل بسیار دقت کنند.

فرماندار بندر انزلی با بیان اینکه در زمان طوفانی شدن آب و هوا بیشترین تعداد غریق را در سواحل داشتیم، گفت: عدم توجه به اخطارهای ناجیان غریق و مراقبین دریا و بی‌تفاوتی به انتخاب نقطه شنا در دریا باعث خسارات جبران ناپذیری در گذشته شد که البته امسال با تدابیر استاندار، بازرسی نظارت و هماهنگی ناجیان غریق در اختیار هلال احمر قرار گرفته است. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول