اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

الحاق ۳ محدوده بلاتکلیف به شهر انزلی

با پیگیری‌های صورت گرفته توسط فرمانداری بندر انزلی و مکاتبات استاندار معاونت سیاسی تقسیمات کشوری، مناطق پیل علی باغ، ماراگوده و چراغ پشتان که نزدیک به مناطق شهرنشینی بودند و از حقوق عادی محروم بودند جزو حریم شهری شد.

الحاق ۳ محدوده بلاتکلیف به شهر انزلی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرانزلی، سال ۱۳۹۳ طی گزارشات رسمی از وزارت نیرو با پیش‌بینی پیشروی آب دریا، حریم تالاب از سوی این وزارتخانه تغییر داده شد و طی مصوبه‌ای از ۱۵ هزار و ۸۰۰ هکتار ثبت شده در کنوانسیون رامسر به ۲۵ هزار هکتار افزایش یافت. 

افزایشی که بخشی از روستاهای حاشیه تالاب و زمین‌ها و خانه‌های روستاییان و طرح‌های هادی را در خود جای داده و زندگی ساکنانی که از سال‌ها قبل در این منطقه سکونت داشتند را نیز با خطر از دست دادن زمین‌ها و خانه‌هایشان روبرو کرده است. 

از این رو مناطق پیل علی باغ، ماراگوده و چراغ پشتان که نزدیک به مناطق شهرنشینی بودند و در گذشته از امتیازات شهری برخوردار بودند به دلیل افزایش حد بستر تالاب همانند بسیاری از مناطق روستایی دیگر انزلی از حداقل حق قانونی خودمحروم شدند و نه تنها جزو منطقه شهری به حساب نمی‌آمدند بلکه جزو منطقه روستایی هم نبودند.

به گفته‌ ساکنان این مناطق، آنان حتی برای دریافت سند ملکی و یا هرگونه امتیاز حداقلی و شهروندی از سوی دستگاه‌ها نیز دچار مشکل شدند. 

با این توصیف طی پیگیری مستمر مسؤولان بالاخره این سه منطقه از حالت بلاتکلیفی خارج شد و این مناطق طی نامه از سوی استانداری به محدوده شهری بندرانزلی اضافه شدند. 

فرماندار انزلی نیز درگفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: متاسفانه در چندسال اخیر وضعیت این سه منطقه در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته بود و هیچ دستگاهی نمی‌توانست به آنان خدمات ارائه دهد. 

پورخوش سعادت با بیان اینکه خوشبختانه با پیگیری‌های مکرر، بالاخره این سه منطقه جزو محدوده شهری لحاظ شد، افزود: در چهار ماه گذشته طی مکاتباتی که با استاندار گیلان انجام شد، اسدالله عباسی استاندار نیز این موضوع را از معاونت سیاسی تقسیمات کشوری مطالبه کردند که نتیجه بخش بود و با نظر فرمانداری حد و حدود آن مشخص شد. 

وی با اشاره به اینکه در خصوص تغییر کاربری‌ها در این مناطق می‌بایست استعلامات لازم صورت بگیرد، گفت: این تغییر کاربری‌ها باید به یک سرانجامی برسد و زمین‌هایی که در حد بستر تالاب است را نمی‌توانیم برای آنان کاری انجام دهیم و این موضوع تسهیل شده اما کماکان برخی مشکلات آن باقی مانده که با پیگیری‌هایی که صورت می‌گیرد آنان را نیز باید رفع کرد. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول