اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

استفاده از ظرفیت‌های علمی و هنری برای گسترش دیپلماسی ملل

دبیر علمی فرهنگی نخستین کنگره بین‌المللی دیپلماسی ملل گفت: به منظور گسترش دیپلماسی ملل باید از تمام ظرفیت کشورها اعم از علمی، هنری و فرهنگی استفاده و دیپلماسی عمومی را شکل داد.

استفاده از ظرفیت‌های علمی و هنری برای گسترش دیپلماسی ملل

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید امیر مسعود شهرام‌نیا دبیر علمی فرهنگی نخستین کنگره بین‌المللی دیپلماسی ملل در آیین گشایش نخستین کنگره بین‌المللی دیپلماسی ملل اظهار داشت: کنگره با همکاری  تشکل‌های دانشجویی و اتحادیه انجمن‌های علوم سیاسی کشور در روزهای ۱۸ و ۱۹ برگزار می‌شود.

وی افزود: پیشتر نقش مکان‌های علمی و آکادمیک در برگزاری چنین کنگره های کمرنگ‌تر بود، در حالی که امروزه برای شکل‌دهی دیپلماسی عمومی شاهد ورود جدی مراکز علمی و دانشگاهی و اساتید علوم سیاسی، روسای دانشگاه‌ها و دانشجویان هستیم و از ظرفیت دانشجویان خارجی و سفرا در راستای تقویت تعاملات علمی بهره گرفته شده است.

شهرام‌نیا گفت: تاکنون روابط بین المللی بر مبنای روابط سیاسی بوده است درصورتی که با مراودات علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی نیز می‌توان انواع  دیپلماسی عمومی و روابط بین المللی را شکل داد.

دبیر علمی فرهنگی نخستین کنگره بین المللی دیپلماسی ملل ادامه داد: استان‌ها و شهرهای ایران هر یک  ظرفیت‌های خاص خود را دارد  و می‌توان از این ظرفیت‌ها و همچنین  جاذبه‌های گردشگری، اقتصاد و صنعت برای دیپلماسی عمومی بهره برد.

وی تصریح کرد: مراکز آکادمیک و آموزش عالی بالاترین مساحت  را در کشور دارد و از این ظرفیت می‌توان در راستای دیپلماسی علمی و فرهنگی بهره برد.

شهرام‌نیا خاطرنشان کرد: برای رسیدن به این هدف نمی‌توان در دو روز برگزاری کنگره به گسترش دیپلماسی ملل دست یافت بلکه با استمرار آن ممکن خواهد بود.

دبیر علمی فرهنگی نخستین کنگره بین المللی دیپلماسی ملل خاطرنشان کرد: در این کنگره دو روزه شاهد حضور دیپلمات‌ها و سفرای کشورهای اتریش، لهستان، کرواسی، مالزی، تاجیکستان، رومانی، روسیه، کره جنوبی، بولیوی، ونزوئلا، فیلیپین و فنلاند هستیم.

به گزارش فارس، نخستین کنگره بین‌المللی دیپلماسی ملل با حضور اساتید دانشگاهی، دیپلمات‌ها و سفرای ۱۰ کشور دقایقی پیش در سالن پیامبر اعظم (ص) دانشگاه اصفهان آغاز شد.

ایجاد فضایی نو برای آشنایی بافرهنگ و تمدن غنی و اصیل ایرانی‌اسلامی؛ ترویج فرهنگ صلح و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز میان ملت‌ها؛ فراهم‌آوردن بستری مناسب برای دیپلماسی عمومی و علمی و بهره‌گیری از اندوخته‌های علمی میان ملت‌ها و همچنین ایجاد زمینه‌های مناسب برای گفتگوهای بین فرهنگی و ترویج ارزش‌های انسان‌دوستانه‌ای که ملت‌ها را به سمت صلح و دوستی و مقابله با خشونت سوق دهد؛ از جمله اهداف این کنگره است.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول