اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

۹۸.۳ درصد مردم استان سمنان باسواد هستند

استاندار سمنان گفت: در حال حاضر ۹۸.۳ درصد مردم این استان از نعمت سواد بهره می‌برند که این میزان از نرخ میانگین کشوری بالاتر است.

۹۸.۳ درصد مردم استان سمنان باسواد هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان اظهار کرد: از انجام اقدامات خوب در حوزه برگزاری امتحانات در استان سمنان که با بسیج همه امکانات استان صورت گرفت، تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی افزود: غنی‌سازی برنامه‌های اوقات فراغت ایام تابستان در استان سمنان در راستای ایجاد نشاط اجتماعی، به صورت ویژه مدنظر باشد و دستگاه‌های اجرایی امکانات در اختیار خود را برای این مهم به کار گیرند.

استاندار سمنان با بیان اینکه ۱.۷ درصد مردم استان از نعمت سواد محروم هستند، خاطرنشان کرد: در بحث سواد آموزش و ریشه‌کنی بی‌سوادی در استان سمنان همچون گذشته اقدامات با جدیت دنبال شود.

وی عنوان کرد: تولید محتوا در حوزه سوادآموزی برای افراد بی‌سواد توسط آمورش و پرورش تولید و از طریق صدا و سیمای مرکز سمنان برای جامعه هدف اطلاع‌رسانی شود.

هاشمی بیان کرد: امید می‌رود همانند سایر حوزه‌ها که استان سمنان در کشور پیشرو و سرآمد است، جشن بی‌سوادی را در استان سمنان به صورت پایلوت در کشور اجرایی کنیم.

استاندار سمنان گفت: منابع درآمدی اصلی آموزش و پرورش از محل سه درصد شهرداری‌ها نیاز است تا به صورت تخصصی پیگیری و بررسی و در راستای پیشبرد اهداف و اقدامات آمورش و پرورش، جذب شود.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول