اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

سواد رسانه‌ای در بستر فضای مجازی ارتقا یابد

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با بیان اینکه باید برای مقابله با دشمنان، سواد رسانه‌ای در بستر فضای مجازی را ارتقا دهیم، گفت: باید دستاوردها و خدمات نظام اسلامی برای مردم بیان شود.

سواد رسانه‌ای در بستر فضای مجازی ارتقا یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، رضا نقدی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان صبح امروز در نشست هم‌اندیشی با محوریت نقش نخبگان و اساتید دانشگاه در جهاد تبیین که با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا کهساری، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان سمنان در سالن جلسات دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان برگزار شد، با اشاره به اتفاقات اخیر اظهار کرد: اساتید و نخبگان در شرایط کنونی جامعه باید کار ویژه‌ای انجام دهند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری بیان کرد: اساتید و نخبگان باید بسیار بیشتر از گذشته پای کار باشند و تلاش کنند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان از اساتید و نخبگان خواستار تعامل بیشتر با دانشجویان شد و افزود: اساتید و نخبگان می‌توانند با حضور در کلاس، سالن غذاخوری و خوابگاه‌های دانشجویی به سؤال‌ها، شبهات و تضادهایی که در قالب فضای مجازی در ذهن دانشجویان است، پاسخ دهند.

نقدی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: آینده جامعه ما در دست جوانان است و اگر جوان ایرانی آگاه، روشن و هوشیار نسبت به دستاوردهای نظام باشد، بهتر می‌تواند ادامه‌دهنده مسیر انقلاب و ارزش‌های آن باشد.

وی با بیان اینکه چنین جلساتی باید بیشتر برگزار شود، عنوان کرد: اکنون در یک جنگ جهانی رسانه‌ای هستیم و باید برای مقابله با دشمنان، سواد رسانه‌ای در بستر فضای مجازی را ارتقا دهیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با اشاره به وظیفه سنگین اساتید در زمینه جهاد تبیین، تصریح کرد: تبیین ارزش‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی برای نسل جوان یک وظیفه است.

نقدی عنوان کرد: باید دستاوردها، فعالیت‌ها، خدمات و اقدامات نظام اسلامی در 44 سال گذشته و تحولات چشمگیری که کشور در این مدت داشته، از طریق جهاد تبیین برای مردم بیان شود.

وی لازمه دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی را التزام عملی به جهاد تبیین دانست و گفت: راه مصون‌سازی افکار عمومی، جهاد تبیین از سوی اساتید، نخبگان و افراد تأثیرگذار در جامعه است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با اشاره به اینکه اگر وظیفه خودمان را خوب انجام دهیم و با تعامل با دانشجویان به شبهات آنها پاسخ دهیم، می‌توانیم بگوییم پای کار هستیم، ادامه داد: اگر در عمل کاری جهادی و ویژه در زمینه تبیین ارزش‌ها انجام ندهیم، این مصداق واقعی نفاق است.

اساتید حاضر در نشست هم‌اندیشی با محوریت نقش نخبگان و اساتید دانشگاه در جهاد تبیین مباحثی را در این زمینه مطرح کردند و به بیان نقطه نظرات خویش در این خصوص پرداختند.

این نشست با مشارکت و همت بسیج اساتید و دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان برگزار شد.

پایان پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول