اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

با ترویج نور قرآن در جامعه، مانع مهجوریت آن شوید

مدیرکل سازمان تبلیغات چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه یکی از ابعاد کار فرهنگی، رسانه است، گفت: نگذارید قرآن مهجور بماند و همواره نور قرآن را در زندگی جاری کنید و در طول سفر همواره با فعال نمودن فضای مجازی ذکر قرآن را در جامعه ترویج دهید.

با ترویج نور قرآن در جامعه، مانع مهجوریت آن شوید

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام مهدی طاهری صبح امروز در افتتاحیه دوره توانمندسازی فعالان قرآنی با محوریت جهاد تببین گفت: تلاش کنید با شرکت در این دوره، شبکه قرآنی استان را تقویت کنید.

مدیرکل سازمان تبلیغات چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: قاریان و حافظان خوبی داریم اما معلم خوبی نیستند لذا ضرورت دارد با توانمندسازی این افراد، قاری و حافظ با محوریت قرآن تربیت کنیم تا دانش خود را به شاگردان انتقال دهند.

وی با اشاره به مهجور بودن قرآن و نبود توجه کافی به امور قرآنی، تصریح کرد: انتظار می‌رود در ساعات اردو برای قرآن زمان بگذارید و در آن تدبر و تامل کنید و از حضور اساتید بزرگ و توانمند قرآنی در طول دوره بهره ببرید. 

طاهری با بیان اینکه یکی از ابعاد کار فرهنگی رسانه است، بیان کرد: نگذارید قرآن مهجور بماند و همواره نور قرآن را در زندگی جاری کنید و در طول سفر همواره با فعال نمودن فضای مجازی ذکر قرآن را در جامعه ترویج دهید.

وی با اشاره به اینکه قرآن مطمئن‌ترین و مقاوم‌ترین راه است، اضافه کرد: در قرآن کریم بیان شده است که هر کس می‌تواند سوره‌ای مانند قرآن بیاورد اما از زمان نزول قرآن تا به امروز کسی موفق نبوده و نخواهد بود. 

طاهری افزود: کل این قرآن موجب هدایت است لذا با خواندن تفسیر و ترجمه می‌توان در راه هدایت قدم برداشت حتی آیات مقطعه قرآن که رمزی میان خدا و پیامبر است نیز می‌تواند انسان را هدایت کند.

وی با تشریح واژه نعم در قرآن کریم و بیان اینکه نعمت اساسی و ماندگار، نعمت همراهی با اهل بیت است، گفت: خداوند به بندگانش نعمت داده است ولی اگر فردی شاکر نباشد مورد بازخواست قرار می‌گیرد.

پایان پیام/۶۸۰۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول