اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

هیئات مذهبی چهارمحال و بختیاری کانون جهاد تبیین می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: دستور مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم جهاد تبیین را باید از لایه‌های تخصصی به لایه‌های اجتماعی‌تر بیاوریم و اجتماعی‌تر از هیئات مذهبی وجود ندارد.

هیئات مذهبی چهارمحال و بختیاری کانون جهاد تبیین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی طاهری صبح امروز در آیین افتتاحیه دوره آموزشی «هیأت، کانون جهاد تبیین» در شهرکرد گفت: دستور مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم جهاد تبیین را باید از لایه‌های تخصصی به لایه‌های اجتماعی‌تر بیاوریم و اجتماعی‌تر از هیئات مذهبی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه بزرگان ما در طول تاریخ هیأت را بر پایه عقلانیت پایه‌گذاری کرده‌اند که با منبر شکل می‌گیرد، افزود: پایه دوم هیأت عاطفه است که با روضه شکل می‌گیرد و پایه سوم احساس و شور است که با سینه‌زنی و زنجیرزنی ایجاد می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: زمانی هیأت آسیب می‌بیند که عقلانیت از بین برود و احساس تبدیل به هیجان شود.

وی افزود: در این زمان دیگر نماد هیأت به جای سینه‌زنی، قمه‌زنی می‌شود چون عقلانیت وجود ندارد و هیجان جای آن را گرفته است.

طاهری اضافه کرد: در برنامه‌های غربی می‌گویند باید هیجان را مدیریت کرد اما ما می‌گوییم هیجانات را باید تعالی بخشید چرا که ثروت دینی ما در هیأت‌های مذهبی است.

پایان پیام/ ۶۸۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول