اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

بیماران سرطانی اصفهان دیگر برای تصویربرداری به تهران یا خارج از کشور نمی‌روند

نخستین مرکز تصویربرداری پیشرفته «پِت اسکن» استان در مجتمع تخصصی و فوق تخصصی فارابی اصفهان افتتاح شد.

بیماران سرطانی اصفهان دیگر برای تصویربرداری به تهران یا خارج از کشور نمی‌روند

محسن مصلحی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: همزمان با روی کار آمدن دولت سیزدهم بالغ بر ۷۵ پروژه بهداشتی اعم از مراکز جامع سلامت روستایی و خانه بهداشتی دراستان اصفهان تکمیل شده است و ۲۳ پروژه درمانی در سایر بخش‌های حوزه سلامت احداث، توسعه، تعمیر و بازسازی شده است.

وی افزود: تعداد زیادی پروژه‌های عمرانی بنا بر منطقه جغرافیایی شهرستان‌ها در سطح استان اصفهان تعریف شده که در مرحله عملیات اجرایی قرار دارد و  پیشرفت  آن مرتب از سوی مسؤولان وزارتخانه و مدیران بررسی و پیگیری می‌شود.

مصلحی با اشاره به اینکه بالغ بر ۲۰۰ پروژه بهداشتی و درمانی در سطح شهر اصفهان و شهرستان‌های استان در حال احداث است، بیان کرد: پروژه‌های بزرگ درمانی شهر اصفهان در بیمارستان‌های چمران، فارابی، امام حسین(ع)، فیض، شهید بهشتی و الزهرا(س) قرار دارد.

معاون مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به بهره‌برداری و افتتاح دو پروژه مهم در برنامه سفر یک روزه معاون وزیر بهداشت به اصفهان گفت: بهره‌برداری از دستگاه پت اسکن در بیمارستان فارابی اصفهان یک پروژه منحصر به فرد است که تا قبل از این بیماران برای استفاده از دستگاه پت اسکن به استان‌های همجوار و حتی در برخی موارد به  خارج از کشور سفر می‌کردند.

وی تصریح کرد: این مرکز برای تشخیص سرطان و پیگیری تأثیر درمان و گسترش متاستاز به نقاط مختلف بدن راه‌اندازی شده است، همچنین بعد از درمان و تکمیل دوره درمانی و شیمی درمانی، تأثیر درمان و کانون درمانی و میزان بهبودی فرد توسط دستگاه پت‌اسکن نشان داده می‌شود.

مصلحی با بیان اینکه تاکنون افرادی که نیاز به پت‌اسکن داشتند باید به تهران سفر می‌کردند و مدت‌ها در فهرست انتظار باقی می‌ماندند، ادامه داد: در حال حاضر مردم استان اصفهان برای بهره‌مندی از دستگاه پت‌اسکن می‌توانند به بیمارستان فارابی مراجعه کنند؛ مراحل آزمایشی دستگاه طی شده است و بدون هیچ مشکلی به مردم خدمات ارائه می‌کند.

 معاون مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: این دستگاه اکنون در اصفهان در حال بهره‌برداری است و با هزینه مناسب به مردم خدمت‌رسانی می‌کند.

وی ادامه داد: «مرکز جامع سنجش و ارتقای سلامت منابع انسانی» برای پیشگیری از فرسودگی شغلی و حفظ و ارتقای سلامت نیروی انسانی در بخش‌های مختلف حوزه سلامت به ویژه کادر درمان از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح به دست معاون وزیر بهداشت بود.

مصلحی عنوان کرد: در این مرکز امکان سنجش سلامت روحی و جسمی افراد و ارتقا وضعیت سلامت آنها وجود دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هدف از سفر رحیمی معاون وزیر بهداشت به اصفهان را بررسی وضعیت و مسائل پیش روی حوزه سلامت، درصد پیشرفت پروژه‌های عمرانی دارای مصوبه ریاست جمهوری و سایر پروژه‌ها و تسریع در تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌ها اعلام کرد.

به گزارش فارس، دستگاه پت اسکن (PET scan) با اعتبار یک میلیون و ۸۰۰ هزار دلار توسط هیأت امنای صرفه جویی ارزی وزارت بهداشت، تامین و به‌منظور آماده سازی فضا و تجهیزات جانبی مورد نیاز این مرکز حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

پت اسکن یک روش تصویربرداری پیشرفته به‌منظور تشخیص دقیق، مشاهده متاستاز (گسترش)، بررسی موثر بودن درمان و تشخیص عود سرطان در بیماران است.

پیش از این بیماران مبتلا به سرطان در اصفهان برای استفاده از دستگاه پت اسکن ناچار به عزیمت به استان‌های دیگر مانند تهران و حتی در برخی موارد به خارج از کشور بودند.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول