اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

برگزاری نشست معاون علمی رئیس جمهور با فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان قم

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور با حضور در پارک علم و فناوری قم به گفت‌وگوی صمیمانه با فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان استان پرداخت.

برگزاری نشست معاون علمی رئیس جمهور با فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور با حضور در پارک علم و فناوری قم به گفت‌وگوی صمیمانه با فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان استان  پرداخت.

در ابتدای این نشست خیرالله رهسپار فرد رئیس پارک علم و فناوری استان قم با ارائه گزارشی مختصر از فعالیت های پارک علم و فناوری قم اظهار کرد: 280 شرکت دانش بنیان فناور داریم که 142 مورد از آن ها دانش بنیان هستند و هم اکنون 149 شرکت در پارک علم و فناوری قم مستقر هستند همچنین از حیث پردیس نیز دو مرکز مجوز دار در دانشگاه قم و دهکده فناوری کشاورزی  دارا می‌باشیم.

وی عنوان کرد: ما دراستان قم ظرفیت خویی با توجه به وجود شهرک های صنعتی داریم که برای توسعه آن‌ها نیاز به حمایت ویژه داریم.

رهسپارفرد در مورد مطالبات این مرکز اظهار کرد: تقاضا داریم که مجوز تشخیص صلاحیت تحت چهارچوب‌های معاونت علمی و فناوری به این مرکز اعطا شود تا رشد کیفی مطلوبی دراستان قم داشته باشیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم در خصوص پروژه شهر سلام عنوان کرد: در شهر فناوری سلام به دنبال آن هستیم که یک زیست بوم اسلامی همراه با سبک زندگی مورد تایید اسلام را داشته باشیم که لازمه اینکار اهتمام ویژه معاونت علمی و فناوری به شهر قم است.  

روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور در این نشست ضمن شنیدن دغدغه‌ها، نظرات و مطالبات صاحبان شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: شهر قم امید و آینده اسلام است و باور من به این شهر ایدئولوژیک و قلبی است، همچنین قم یک الگوی خوب و کارآمد در کشور است.

وی درباره موضوع پروژه «سلام» خاطرنشان کرد: ما در معاونت به طور میانگین دو هفته یک بار پروژه را پیگیری کرده‌ایم و تمام توان و منابع را بسیج می‌کنیم تا مدل پایدار متکی بر مردم داشته باشد.

وی با اشاره به صنایع خلاق و اهمیت آن اظهار کرد: هر نوآوری ترکیب دو ماهیت فناوری و خلاقیت است که مخاطب ما در صنعت خلاق باید نوآوری و خلاقیت داشته باشد. برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته تا با سرمایه‌گذاری 500 میلیارد تومانی در صندوق‌های خلاق سرمایه‌گذاری باعث رونق هرچه بیشتر آن شویم البته ما می‌دانیم این مبلغ برای این صندوق ها پایین است و لازمه پیشرفت در این حوزه نگاه ویژه و تخصصی است.

در ادامه حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهار کرد: در رشد پارک‌های علم و فناوری باید نقشه علمی کشور مشخص باشد و شروع و پایان و هدف آن مشخص باشد همچنین با نظارت بر دانش بنیان‌ها و دانشمندان از هدر رفتن منابع با ایده‌های تکراری جلوگیری شود.

وی  افزود: دولت در زمینه پارک‌های علم و فناوری و دانش بنیان‌ها باید جایگاه‌ها و نقشه‌ها را مشخص کرده و زیرساخت‌ها را ایجاد کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بر تسهیل ایجاد، نظارت و پشتیبانی از دانش بنیان‌ها تاکید کرد و افزود: آنها باید بتوانند کار خود را به خوبی انجام دهند تا شرکت دانش‌بنیان بتواند به درآمدزایی برسد و شاهد آن نباشیم که شرکت برای توسعه خود به پشتیبانی سرمایه‌گذار اتکا کند که بعدها همه سود را از آن خود کند.

وی تاکید کرد: جایگاه زیرساختی پارک علم و فناوری قم در شأن دانش بنیان‌ها و شرکت‌های خلاق و جایگاه شهر قم‌ نیست و باید از مصوبات سفر دوم رییس جمهور برای ارتقای پارک بهره‌مند شویم.

در ادامه این برنامه ساختمان شهید فخری‌زاده پارک علم و فناوری قم با زیربنای سه هزار و ۸۰ متر مربع و هزینه کرد ۱۲۰‌ میلیارد ریال افتتاح شد.

پایان پیام/78038

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول