اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

علما نسبت به آثار فناوری‌های نوین بر آحاد جامعه حساس باشند

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، استفاده از فناوری‌های نوین را راهکاری برای تولید و ترویج مطلوب‌تر محتواهای دینی دانست و گفت: علمای دین و مراکز دینی باید نسبت به تاثیرگذاری فناوری‌های نوین بر آحاد جامعه حساس باشند.

علما نسبت به آثار فناوری‌های نوین بر آحاد جامعه حساس باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدصادق خیاطیان یزدی ظهر امروز پانزدهم تیرماه در افتتاحیه «رویداد تبادل فناوری اطلاعات در حوزه علوم و فرهنگ اسلامی» که در سالن همایش‌های امین مرکز مدیریت حوزه های علمیه شهر قم برگزار شد، طی سخنانی ضمن تقدیر از حمایت‌های ویژه آیت‌الله اعرافی در حوزه فناوری اطلاعات اظهار کرد: ما شاهد تحول حوزه در عرصه فناوری اطلاعات هستیم.

وی از ارتباط میان دین و فناوری یاد کرد و افزود: همواره فیلسوفان، جامعه‌شناسان و دانشمندان به این ارتباط پرداخته‌اند اما همچنان در این حوزه نیازمند تدبیر و تحقیق ویژه هستیم.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با بیان اینکه پژوهشگران باید برررسی کنند که فناوری از نظر دینی بر آحاد جامعه چه تاثیری دارد، عنوان کرد: علمای دین و مراکز دینی باید نسبت به تاثیرگذاری فناوری‌های نوین بر آحاد جامعه حساس باشند.

وی با طرح این سئوال که آیا دین با فناوری و تاثیرات غیرقابل انکار آن در تعرض است یا خیر؟، عنوان کرد: فناوری به عنوان یک ابزار می‌تواند تاثیر بسزایی در ترویج و انتشار معارف دینی در میان آحاد جامعه داشته باشد اما ما باید از فناوری به شیوه مطلوب برای تولید محتوای اسلامی و ترویج آن استفاده کنیم.

خیاطیان با اشاره به اینکه بیش از 450 نیاز فناورانه در حوزه علوم انسانی شناسایی شده‌اند، تصریح کرد: وقتی صحبت از استفاده از فناوری در علوم انسانی می‌کنیم بحث صنایع خلاق و فرهنگی مطرح می‌شود، دنیا صنایع فرهنگی و خلاق را دسته بندی کرده و چند وقتی است که کشور ماهم این کار را شروع کرده است.

وی از اقتصاد محتوا به عنوان بخشی از اقتصاد فرهنگی نام برد و اظهار کرد: توسعه اقتصاد محتوا ارکان مختلفی دارد که نخستین رکن محتوای غنی است و ما هم این محتوای غنی را داریم و دومین رکن نیروی انسانی توانمند است که در این حوزه نیز وضعیت مطلوبی داریم.

خیاطیان بر لزوم توسعه ظرفیت‌های فناورانه تاکید کرد و گفت: خط و مشی‌گذاری دیگر رکن توسعه اقتصاد محتواست و چهارمین رکن سرمایه‌گذاری است که باید با جدیت دنبال شود.

وی با بیان اینکه زیست بوم صنایع خلاق فرهنگی ما بالغ نیست، تصریح کرد: در حوزه صنایع خلاق ۴۸ مرکز فعالیت دارند که این آمار کم است و باید افزایش یابد.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه قم می‌تواند به‌عنوان قطب محتوای علوم اسلامی در حوزه توسعه اقتصاد محتوا پیشرفت بیشتری داشته باشد، گفت: توسعه اقتصاد محتوا با تکیه بر علوم اسلامی هدفی دور از ذهن نیست.

پایان پیام/78023

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول