اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

رعایت عدالت اقتصادی در استان از رویکردهای اولویت‌دار است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: لحاظ شدن عدالت اقتصادی در سطح استان از برنامه‌های استان است، چرا که وضعیت اشتغال استان به خوبی بیانگر نامتوازن بودن این موضوع است که باید جبران شود.

رعایت عدالت اقتصادی در استان از رویکردهای اولویت‌دار است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مجید گلشنی فرد، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در آئین تجلیل از صنعتگران، معدنکاران، صنوف، تجار و بازرگانان استان به ظرفیت‌های استان در چند حوزه اشاره و اظهار کرد: زنجان در حوزه‌هایی مانند نساجی، سرب و روی و مواد شوینده در سطح کشور سرآمد است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از برنامه‌ریزی برای تغییر رویکرد در صنعت و معدن استان خبر داد و افزود: در این راستا رشد 11 درصدی و تغییر سبد تولید محصول در استان مد نظر قرار گرفته است.

وی نگاه تکنولوژی محور در جذب سرمایه‌گذار به جای سرمایه‌گذاری انرژی‌بر را از دیگر رویکردهای پیش‌روی صنعت، معدن و تجارت استان دانست و تصریح کرد: تکمیل زنجیره ارزش و تولید و استفاده حداکثری از ظرفیت تشکل‌ها هم از دیگر رویکردها به شمار می‌رود.

گلشنی فرد تاکید کرد: لحاظ شدن عدالت اقتصادی در سطح استان از برنامه‌های استان است چرا که وضعیت اشتغال استان به خوبی بیانگر نامتوازن بودن این موضوع است که باید جبران شود.

همچنین آرمین سلسالی، رئیس خانه معدن استان در این آئین با برشمردن ظرفیت‌های زنجان در این حوزه، صدور پروانه بهره‌برداری هکتاری را از معایب کار در این حوزه دانست و گفت: با توجه به اینکه معادن به سمت کم عیار شدن پیش می‌روند صدور این نوع مجوز ضرر در حوزه سرمایه‌گذاران است.

سجاد نباتچیان، رئیس اتاق صنعت، معدن و تجارت استان هم در این جلسه با بیان اینکه دولتی با بیان مشکلات دست بخش خصوصی را در این حوزه خالی کرده است، افزود: در حال حاضر صنعت مورد بی‌مهری دولت و مجلس قرار گرفته است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گرفتن مالیات، ابلاغ آئین‌نامه را از فشارهای دولت به این حوزه عنوان و تصریح کرد: امید ما به مجلس بود که آن هم با تغییرات نرخ ارز و ... عملی نشد.

وی با تاکید بر دولتی بودن بخش بزرگی از اقتصاد ایران که از قضا همه چیز هم در دست همان دولت است، ادامه داد: باید به بخش خصوصی اعتماد کرد چرا که این بخش هم کشور را دوست دارند و خائن هم نیستند.

همچنین یوسف مرادلو از فعالان حوزه روی مهم‌ترین مشکل کشور را تحریم‌کنندگان داخلی دانست و گفت: نمی‌دانم چرا این افراد شناسایی نمی‌شوند.

فعال اقتصادی در حوزه روی با تشریح وضعیت تولید و فروش روی در ایران تاکید کرد: بزرگ‌ترین دشمنان خود را تحریم کنندگان داخلی اعلام کرد و گفت: ما همگی باید تلاش کنیم که تجریم کنندگان داخلی ریشه‌کن کنند چرا که این افراد پشت دشمن قایم و هر کاری دوست داشتن انجام می‌دهند.

گفتنی است، در این مراسم 31 نفر از برگزدیدگان حوزه‌های مختلف تجلیل شدند.

پایان پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول