اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

واکسیناسیون ۹۰ درصد طیور ایلام علیه بیماری نیوکاسل

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی ایلام از پوشش بیش از ۹۰ درصدی واکسیناسیون طیور استان علیه بیماری نیوکاسل خبر داد.

واکسیناسیون ۹۰ درصد طیور ایلام  علیه بیماری نیوکاسل

شهرام باسامی رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی ایلام ظهر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: فاز هشتم واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری «نیوکاسل» در ایلام آغاز شده است که با اجرای این طرح بیش از ۹۰ درصد جمعیت طیور بومی استان تحت پوشش این واکسیناسیون قرار می گیرد.

وی یادآور شد: این طرح به مدت ۲ ماه در روستا‌های استان با مشارکت اکیپ‌های واکسیناسیون بخش دولتی و بخش خصوصی انجام می شود.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی استان ادامه داد: این بیماری برای طیور بسیار خطرناک، واگیردار و ویروسی است و در صورت بروز در واحدهایی مثل مرغداری باعث ۱۰۰ درصد تلفات می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، نیوکاسل یکی از مهم‌ترین بیماری‌های پرندگانی است که به صورت صنعتی و متراکم پرورش داده می‌شوند و گله‌های بسیاری از جوجه های گوشتی در صورت عدم واکسیناسیون با این بیماری درگیر می‌شوند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول