اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

عوامل انسانی عامل ۵۷ درصد تصادفات جاده‌ای در کردستان

رئیس اداره ایمنی و ترافیک استان کردستان گفت: عامل انسانی دلیل ۵۷ درصد از تصادفات رانندگی در کردستان است.

عوامل انسانی عامل ۵۷ درصد تصادفات جاده‌ای در کردستان

بیژن گلمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: تصادفات یکی از مهم‌ترین عوامل در مرگ و میر انسان‌ها است و متاسفانه هر سال تعداد زیادی از خانواده‌ها در سطح کشور و استان کردستان در اثر تصادفات و سوانح جاده‌ای دچار لطمات جبران‌ناپذیر بسیار زیادی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: تصادفات جاده‌ای در کنار خسارت مادی، صدمات ناشی از آسیب فیزیکی شامل قطع عضو و همچنین فوت راننده و سرنشینان خودروها را به دنبال دارد که آسیبی جبران‌ناپذیر به جامعه انسانی است.

وی افزود: براساس بررسی‌های صورت گرفته، عامل انسانی، راه، وسیله نقلیه، کنترلی و محیط 5 عامل دخیل در تصادفات جاده‌ای در سطح استان هستند.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک استان کردستان خاطرنشان کرد: عامل انسانی 57 درصد از تصادفات رانندگی کردستان را به خود اختصاص داده است.

گلمحمدی با بیان اینکه عامل 3 درصد از تصادفات راه و  2 درصد وسایل نقلیه است، گفت: با توجه به اینکه عامل انسانی با 57 درصد دربرگیری بیشترین درصد تصادفات را به خود اختصاص داده، طرح انسجام آموزش و فرهنگ‌سازی ایمنی راه‌ها تدوین و در  کمیسیون ایمنی راه‌های استان تصویب شد.

به گفته وی، در این طرح چشم‌انداز گروه‌های هدف بررسی شده و گروه‌های سنی 3 تا 16 سال و گروه‌های بالای 17 سال که بصورت کوتاه‌مدت و بلندمدت به اقتضای سنی تحت آموزش قرار می‌گیرند.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک استان کردستان خاطرنشان کرد: باید به این اصل اعتقاد داشته باشیم که آموزش نوعی سرمایه‌گذاری است و انسان در بین عوامل اصلی تصادفات هوشمندترین عامل بوده از این رو توسعه آموزش‌ها به منظور فرهنگ‌سازی رعایت قوانین و مقررات با هدف کاهش تصادفات باید به صورت جدی در سطح استان دنبال شود.

گلمحمدی اذعان کرد: گروه‌های عابرین پیاده، سرنشینان، رانندگان و کارکنان گروه‌های هدف آموزش ها هستند که به صورت حضوری و غیرحضوری آموزش‌های مختلفی به آنها ارائه می‌شود.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک کردستان با اشاره به طرح پویش راه گفت: پویش «من سفیر ایمنی راه‌ها هستم» نقش موثری در کاهش تصادفات رانندگی در ایام تعطیلات نوروزی داشت.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول