اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

میز دانشجو| چگونه در کنکور به خوبی تست بزنیم؟

داوطلبان کنکور برای موفقیت باید با تکنیک تست‌زنی آشنایی داشته باشند؛ این تکنیک در کنار حفظ آرامش و تمرکز می‌‎تواند به موفقیت داوطلبان کمک کند.

میز دانشجو| چگونه در کنکور به خوبی تست بزنیم؟

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه ۱۴ و ۱۵ تیرماه برگزار می‌شود.

با وجود تغییراتی که از سال گذشته در کنکور سراسری داشته‌ایم همچنان کنکور به صورت تستی برگزار می‌شود و داوطلبان کنکور باید با تکنیک‌های تست‌زنی آشنایی داشته باشند.

برای آشنایی داوطلبان با نحوه تست‌زنی در کنکور با منصور سعیدی مشاور آموزشی گفت‌وگو کردیم.

سعیدی با تأکید بر اینکه داوطلبان ابتدا باید آرامش خود را حفظ کنند و خودشان را از استرس و اضطراب دور بدارند، گفت: بسیاری از داوطلبان کنکور در سال‌های گذشته حتی تکنیک‌های تست‌زنی را بلد بودند و درس‌ها را هم به خوبی خوانده بودند اما به دلیل وجود استرس نتوانستند آموخته‌های خود را بر روی کاغذ پاسخنامه بیاورند بنابراین از داوطلبان می‌خواهم که ابتدا آرامش خود را حفظ کنند.

وی افزود: داوطلبان آرامش خود را حفظ کنند، تمرکز داشته باشند، سپس هر سوال را با دقت بخوانند و پاسخ‌ها را خوب ببینند سپس پاسخ مدنظرشان را انتخاب کنند، نه اینکه به محض دیدن سوال یکی از پاسخ‌ها را بدون خواندن بقیه گزینه‌ها انتخاب کنند.

سعیدی اضافه کرد: داوطلبان حتما به افعال پایان سوالات دقت کنند شاید اول جمله سوال برایشان آشنا باشد اما فعلش آن فعلی نباشد که همیشه آن را می‌خواندند.

مشاور آموزشی گفت: داوطلبان نباید فکر کنند که موظفند به تمام سوالات پاسخ دهند بلکه هر سوالی را که شک داشتند باید به راحتی از آن بگذرند و اصلا هم بابت این موضوع ناراحت نشوند چرا که رقیبان هم قطعا برخی سوالات را بی پاسخ می‌گذارند.

سعیدی گفت: داوطلبان کنکور در این روزهای پایانی باقیمانده تا کنکور هم آزمون‌های خانگی برگزار کنند و مدام تست بزنند تا ذهن و دستشان با تست زنی آشنا شود.

وی تأکید کرد: توکل به خدا، تمرکز در جلسه آزمون و تکنیک تست زنی می‌تواند از عوامل موفقیت داوطلبان کنکور باشد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول