اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

پیش‌بینی برداشت 50 هزار تن هلو از سطح باغات چهارمحال و بختیاری

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه از 3 هزار و 600 هکتار باغ هلو در استان 193 هکتار نهال و مابقی بارور است، گفت: پیش‌بینی می‌شود از این میزان امسال 50 هزار تن محصول توسط باغ‌داران برداشت شود.

پیش‌بینی برداشت 50 هزار تن هلو از سطح باغات چهارمحال و بختیاری

ابراهیم شیرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به اینکه از ۳ هزار و ۶۰۰ هکتار باغ هلو در چهارمحال و بختیاری ۱۹۳ هکتار نهال و مابقی بارور است، گفت: پیش‌بینی می‌شود از این میزان امسال ۵۰ هزار تن محصول توسط باغ‌داران استان برداشت شود. 

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: عمده محصول هلوی استان دوررس است که از نیمه شهریورماه تا اوایل مهرماه برداشت می‌شود.

وی افزود: امسال از ۱۶۸ هکتار باغات بارور گوجه سبز چهارمحال و بختیاری یک هزار و ۲۰۰ تن محصول برداشت شد.

شیرانی اضافه کرد: هم‌اکنون باغ‌داران استان در حال برداشت گیلاس هستند که پیش‌بینی می‌شود از ۳۰۰ هکتار باغ بارور موجود یک هزار و ۶۷۰ تن گیلاس برداشت شود.

وی بیان کرد: همچنین از ۶۵۰ هکتار باغ بارور زردآلوی چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی می‌شود بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ تن محصول برداشت شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال ۱۰ تا ۲۰ درصد باغات انگور و گردوی استان دچار سرمازدگی شد اما نسبت به سال‌های قبل میزان خسارت کم‌تر بود.

وی افزود: ۴۵ هزار هکتار باغ در چهارمحال و بختیاری وجود دارد و بادام، گردو، سیب، انگور و هلو از عمده محصولات کشت شده در استان است.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول